Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogika a přínos Jana Ámose Komenského ve vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F12%3A43885651" target="_blank" >RIV/44555601:13430/12:43885651 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pedagogika a přínos Jana Ámose Komenského ve vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Doba proměn po roce 1989 vyvolala závažné společenské změny, které zákonitě přinesly i zásadní otázky směru a cíle výchovy a vzdělávání. Změny nastaly v oblasti školství a v oblasti výuky a to ve školách na všech stupních. Proměny přinesly novou podobu ve vzdělávání, která vyvolala potřebu změnit obsah vzdělávání, styly práce a v nepsolední řadě především postoj a přístup k dítěti. Metody výchovy a vyučování jsou v současných podmínkách založeny na principech a zásádách, o které se opíral již Jan Ámos Komenský. Jan Ámos Komenský spojoval výchovu s otázkou celoživotního vývoje, všestranného a komplexního rozvoje všech osobností. Zdůrazňoval důležitost výchovy dětí již od nějútlejšího věku, kdy klíčovou roli ve výchově přisuzuje již předškolnímu období.Jeho myšlenky v době proměn a v současných společenských a školských podmínkách nabyly na významu a jsou přínosem ve výchově a vzdělávání na všech stupních škol. Příspěvek pojednává o metodách a formách v předškolním vzdělávání a předevší

  • Název v anglickém jazyce

    Pedagogy and Jan Amos Komensky`s benefit for Educational process

  • Popis výsledku anglicky

    Times of changes after 1989 had required serious changes within the society which brought about elementary requirements for directions and goals of upbringing and education consequently. The changes have brought new educational appearance which had required a content of the education change, way of work and mainly an attitude towards a child, either. The methods of upbringing and education are based on principals of rules in these days and conditions, which were already established and set by J.A.Komensky. J.A.Komensky had connected upbringing with a question of a whole life development as universal and complex development of all personalities. He had emphasized an importance of the children`s upbringing from the very youth while attributing a key-ruleto the pre-school upbringing. His thoughts have even received the importance and contributed to the upbringing and education during the current times in on-running school and society changes. The listed benefit describes the methods and

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Súčasná predškolská a elementárna edukácia.

  • ISBN

    978-80-555-0528-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    91-95

  • Název nakladatele

    Prešovská univerzita v Prešově, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Prešov

  • Datum konání akce

    28. 3. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku