Pedagogika a přínos Jana Ámose Komenského ve vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F12%3A43885651" target="_blank" >RIV/44555601:13430/12:43885651 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pedagogika a přínos Jana Ámose Komenského ve vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Doba proměn po roce 1989 vyvolala závažné společenské změny, které zákonitě přinesly i zásadní otázky směru a cíle výchovy a vzdělávání. Změny nastaly v oblasti školství a v oblasti výuky a to ve školách na všech stupních. Proměny přinesly novou podobu ve vzdělávání, která vyvolala potřebu změnit obsah vzdělávání, styly práce a v nepsolední řadě především postoj a přístup k dítěti. Metody výchovy a vyučování jsou v současných podmínkách založeny na principech a zásádách, o které se opíral již Jan Ámos Komenský. Jan Ámos Komenský spojoval výchovu s otázkou celoživotního vývoje, všestranného a komplexního rozvoje všech osobností. Zdůrazňoval důležitost výchovy dětí již od nějútlejšího věku, kdy klíčovou roli ve výchově přisuzuje již předškolnímu období.Jeho myšlenky v době proměn a v současných společenských a školských podmínkách nabyly na významu a jsou přínosem ve výchově a vzdělávání na všech stupních škol. Příspěvek pojednává o metodách a formách v předškolním vzdělávání a předevší
Název v anglickém jazyce
Pedagogy and Jan Amos Komensky`s benefit for Educational process
Popis výsledku anglicky
Times of changes after 1989 had required serious changes within the society which brought about elementary requirements for directions and goals of upbringing and education consequently. The changes have brought new educational appearance which had required a content of the education change, way of work and mainly an attitude towards a child, either. The methods of upbringing and education are based on principals of rules in these days and conditions, which were already established and set by J.A.Komensky. J.A.Komensky had connected upbringing with a question of a whole life development as universal and complex development of all personalities. He had emphasized an importance of the children`s upbringing from the very youth while attributing a key-ruleto the pre-school upbringing. His thoughts have even received the importance and contributed to the upbringing and education during the current times in on-running school and society changes. The listed benefit describes the methods and
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Súčasná predškolská a elementárna edukácia.
ISBN
978-80-555-0528-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
91-95
Název nakladatele
Prešovská univerzita v Prešově, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
28. 3. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—