Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning Environments in the Context of the Schools Needs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A00012724" target="_blank" >RIV/60076658:12410/10:00012724 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Learning Environments in the Context of the Schools Needs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A relatively short time ago, we could hardly imagine the depths of the changes which today's information society is experiencing now. These changes are influencing various areas of our lives and they are also influencing very significantly the educationsystem. For the institutions which are engaged in education, these changes brought, amongst other things, the necessity to define teacher standards and graduate profiles. Future teachers must, during their university education, get new competences, whichwould reflect the require-ments of society which are oriented to the use of information tech-nologies. One of these competences is the skill of creating modern education environments for both elementary school pupils and secondary school students. In this chapter, we will try to describe how we create this skill having long experience with the education of future teachers. We will present some environments which were created and developed by our students, who are future teachers of math

  • Název v anglickém jazyce

    Learning Environments in the Context of the Schools Needs

  • Popis výsledku anglicky

    A relatively short time ago, we could hardly imagine the depths of the changes which today's information society is experiencing now. These changes are influencing various areas of our lives and they are also influencing very significantly the educationsystem. For the institutions which are engaged in education, these changes brought, amongst other things, the necessity to define teacher standards and graduate profiles. Future teachers must, during their university education, get new competences, whichwould reflect the require-ments of society which are oriented to the use of information tech-nologies. One of these competences is the skill of creating modern education environments for both elementary school pupils and secondary school students. In this chapter, we will try to describe how we create this skill having long experience with the education of future teachers. We will present some environments which were created and developed by our students, who are future teachers of math

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Mathematics Education with Technology - Experiences in Europe

  • ISBN

    978-3-00-032628-8

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    272

  • Název nakladatele

    Universität Augsburg

  • Místo vydání

    Augsburg

  • Kód UT WoS kapitoly