Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Matematické nadání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43884990" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43884990 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Matematické nadání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Matematické nadání je specifické intelektové nadání. Jedinci s matematickým nadáním podávají nadprůměrné výkony při řešení úloh matematického charakteru nebo mají potenciál k podávání takovýchto výkonů. Vzhledem k tomu, že matematika je věda velmi abstraktní, je pro dosažení excelentních výkonů v matematice nezbytné rozvíjet u žáků schopnost abstraktně myslet a schopnost využívat jazyk jako nástroj myšlení. Stať přináší implicitní a explicitní pohled na pojem matematické nadání. Vybízí k odkrytí naší vlastní osobní implicitní teorie matematického nadání. V explicitním přístupu vybízí k zamyšlení, jaké schopnosti, jaké dílčí inteligence (dle klasifikace Gardnera, 1999) jsou nadprůměrně rozvinuty u matematicky nadaných jedinců. Vybrané myšlenky Vygotského jsou dány do souvislostí se vzděláváním matematicky nadaných. Jsou zmíněny také specifické skupiny žáků s matematickým nadáním.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematical Giftedness

  • Popis výsledku anglicky

    Mathematical talent is a specific intellectual talent. Mathematically gifted perform above-average when solving mathematical tasks or have potential for such performance. Mathematics is a very abstract science therefore is necessary to develop the pupils' ability to think abstractly and the ability to use language as a tool of thinking to achieve excellent performance in mathematics. The article brings an implicit and an explicit look at the concept of mathematical talent. It calls for uncovering our own personal implicit theory of mathematical talent. The explicit approach encourages a reflection, what abilities of mathematically gifted and what partial intelligence (according to Gardner's classification, 1999) are exceptionally developed. Selected Vygotsky's ideas are put into the context of mathematically gifted education. There are also mentioned specific groups of pupils with mathematical talent.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Svět nadání

  • ISSN

    1805-7217

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    13-21

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus