Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učit (se) příběhem. Komenského Labyrin a didaktické možnosti narativní alegorie.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43884999" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43884999 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učit (se) příběhem. Komenského Labyrin a didaktické možnosti narativní alegorie.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi. To je zřejmé i z věhlasu Komenského díla Labyrint světa a ráj srdce. Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní: V čem spočívá kouzlo narativní formy? V čem je jeho formativní síla? Co činí příběh (v tomto případě alegorický) didakticky funkční? Kniha předkládá některé odpovědi. Nejedná se o vyčerpávající pojednání narativujako literárního fenoménu, ale spíše o interdisciplinární případovou studii, ve které je literární útvar (Komenského Labyrint) analyzován s didaktickými brýlemi na očích. Pedagogika ví, že příběhy fungují, ale obvykle se neptá proč. Tato studie usilujeo propojení těchto otázek, resp. chce přispět literárními postřehy do pedagogické diskuze ohledně efektivity příběhu jako didaktického prostředku.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching and learning trhough story. Comenius' Labyrinth and didactic potentials of narrative allegory.

  • Popis výsledku anglicky

    Story has got a peculiar power. It is said that truth clothed into a story will enter every door. This is evident also in renown of Comenius' work Labyrinth of the world and paradise of the heart. Comenius wrote number of good works, but none of them enjoyed such popularity and didactic effectiveness as this narrative allegory. The question is: What is the magic of a narrative form? In what lies its formative power? What makes a story (an allegorical story in this case) so functional from the educational perspective? This book attempts to present answers to these questions. It is not an exhaustive treatise about a narrative as literary phenomenon, but rather an interdisciplinary case study, which analyses a literary text (Comenius' Labyrinth) from a didactic point of view. Pedagogy usually knows that stories "works", but does not asks why. This study wants to connect these two questions. In other words, its goal is to contribute to the pedagogical discussion about effectiveness of a st

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7294-901-4

  • Počet stran knihy

    120

  • Název nakladatele

    Host

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy