Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Zčásti jinotajně, zčásti zjevně". Alegorie jako didaktický nástroj v Komenského Labyrintu.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885456" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885456 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/paideia/index.php?sid=3&lng=cs&lsn=10&jiid=31" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/paideia/index.php?sid=3&lng=cs&lsn=10&jiid=31</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "Zčásti jinotajně, zčásti zjevně". Alegorie jako didaktický nástroj v Komenského Labyrintu.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Záměrem této studie je ohledat potenciál alegorické literární metody z hlediska didaktického. Jestliže se J. A. Komenskému v díle Labyrint světa a ráj srdce podařilo vytvořit tolik didakticky účinné dílo pomocí alegorie, otázka zní, v čem spočívá její "kouzlo", resp. didaktická efektivita? Jakým způsobem Komenský pracuje s alegorií jakožto didaktickým nástrojem? Je něco z jeho jinotajné "metody" přenositelné do současné pedagogiky? Je možné využít alegorii v dnešní pedagogické praxi? Cílem tohoto článkuje nastínit odpovědi na tyto otázky.

  • Název v anglickém jazyce

    "Closed in part, disclosed in part". Allegory as didactic tool in Comenius' Labyrinth

  • Popis výsledku anglicky

    The intention of this study is to explore the potential of the allegorical literary method from the didactic perspective. Since J. A. Comenius managed to produce in his famous work Labyrinth of the world and paradise of the heart such an effective pedagogical work, the question is, in what lays its "magic", resp. its didactic effectiveness? How did Comenius work with allegory as didactic tool? Can anything of his "method" be transferred to the contemporary education? May allegory be used in today's pedagogical practice? The goal of this article is to outline answers to these questions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paideia: Philosophical E-Journal of Charles University

  • ISSN

    1214-8725

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus