'Partly Allegorically, Partly Disclosed' - The Problem of the Allegorical Method as a Didactic Tool in Co-menius' "Labyrinth"
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43886038" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43886038 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-08261-1" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-08261-1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-08261-1" target="_blank" >10.1007/978-3-658-08261-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
'Partly Allegorically, Partly Disclosed' - The Problem of the Allegorical Method as a Didactic Tool in Co-menius' "Labyrinth"
Popis výsledku v původním jazyce
"The Labyrinth of the World and the Paradise of the Heart" is one of the jewels of Czech alle-gorical literature. The author - John Amos Comenius - intentionally used allegory for didactic purposes, and his method proved to be very effective. The goal ofthis study is to explore the potential of the allegorical literary method from a didactic perspective. The key research ques-tions are: How did Comenius work with allegory as a didactic tool? Can any part of his 'method' be transferred to contemporary education? Can allegory be used in today's pedagog-ical practice? This paper attempts to outline answers to these questions.
Název v anglickém jazyce
'Partly Allegorically, Partly Disclosed' - The Problem of the Allegorical Method as a Didactic Tool in Co-menius' "Labyrinth"
Popis výsledku anglicky
"The Labyrinth of the World and the Paradise of the Heart" is one of the jewels of Czech alle-gorical literature. The author - John Amos Comenius - intentionally used allegory for didactic purposes, and his method proved to be very effective. The goal ofthis study is to explore the potential of the allegorical literary method from a didactic perspective. The key research ques-tions are: How did Comenius work with allegory as a didactic tool? Can any part of his 'method' be transferred to contemporary education? Can allegory be used in today's pedagog-ical practice? This paper attempts to outline answers to these questions.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Gewalt sei ferne den Dingen. Contemporary Perspectives on the Works of John Amos Comenius
ISBN
978-3-658-08260-4
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
333-346
Počet stran knihy
492
Název nakladatele
Springer VS
Místo vydání
Wiesbaden, Německo
Kód UT WoS kapitoly
—