Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

'Partly Allegorically, Partly Disclosed' - The Problem of the Allegorical Method as a Didactic Tool in Co-menius' "Labyrinth"

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43886038" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43886038 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-08261-1" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-08261-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-08261-1" target="_blank" >10.1007/978-3-658-08261-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    'Partly Allegorically, Partly Disclosed' - The Problem of the Allegorical Method as a Didactic Tool in Co-menius' "Labyrinth"

  • Popis výsledku v původním jazyce

    "The Labyrinth of the World and the Paradise of the Heart" is one of the jewels of Czech alle-gorical literature. The author - John Amos Comenius - intentionally used allegory for didactic purposes, and his method proved to be very effective. The goal ofthis study is to explore the potential of the allegorical literary method from a didactic perspective. The key research ques-tions are: How did Comenius work with allegory as a didactic tool? Can any part of his 'method' be transferred to contemporary education? Can allegory be used in today's pedagog-ical practice? This paper attempts to outline answers to these questions.

  • Název v anglickém jazyce

    'Partly Allegorically, Partly Disclosed' - The Problem of the Allegorical Method as a Didactic Tool in Co-menius' "Labyrinth"

  • Popis výsledku anglicky

    "The Labyrinth of the World and the Paradise of the Heart" is one of the jewels of Czech alle-gorical literature. The author - John Amos Comenius - intentionally used allegory for didactic purposes, and his method proved to be very effective. The goal ofthis study is to explore the potential of the allegorical literary method from a didactic perspective. The key research ques-tions are: How did Comenius work with allegory as a didactic tool? Can any part of his 'method' be transferred to contemporary education? Can allegory be used in today's pedagog-ical practice? This paper attempts to outline answers to these questions.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Gewalt sei ferne den Dingen. Contemporary Perspectives on the Works of John Amos Comenius

  • ISBN

    978-3-658-08260-4

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    333-346

  • Počet stran knihy

    492

  • Název nakladatele

    Springer VS

  • Místo vydání

    Wiesbaden, Německo

  • Kód UT WoS kapitoly