Family and Young Learners'Scholastic Success
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885120" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885120 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Family and Young Learners'Scholastic Success
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution examines the relationship between the family environment and the level of young pupils' scholastic success. It comments on the partial results of a research probe carried out in the year 2012 on a sample of 412 Czech Republic primary school pupils of the fourth, fifth and sixths forms within the Project SGS 43 201 15 0004 01. The key links of this project were monitored in relation to the highest education level achieved by the learners' parents , as well as to the type of family it is(in particular its ability to function), to component factors specific to the family climate (their willingness to share information, communication, parental control) and, finally, to the number of children in the family as an important socialization constituent.
Název v anglickém jazyce
Family and Young Learners'Scholastic Success
Popis výsledku anglicky
This contribution examines the relationship between the family environment and the level of young pupils' scholastic success. It comments on the partial results of a research probe carried out in the year 2012 on a sample of 412 Czech Republic primary school pupils of the fourth, fifth and sixths forms within the Project SGS 43 201 15 0004 01. The key links of this project were monitored in relation to the highest education level achieved by the learners' parents , as well as to the type of family it is(in particular its ability to function), to component factors specific to the family climate (their willingness to share information, communication, parental control) and, finally, to the number of children in the family as an important socialization constituent.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
World Academy of Science, Engineering and Technology
ISBN
—
ISSN
2010-376X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
874-879
Název nakladatele
WASET
Místo vydání
Cape Town
Místo konání akce
Cape Town
Datum konání akce
19. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—