Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Family and Young Learners'Scholastic Success

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885120" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885120 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Family and Young Learners'Scholastic Success

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution examines the relationship between the family environment and the level of young pupils' scholastic success. It comments on the partial results of a research probe carried out in the year 2012 on a sample of 412 Czech Republic primary school pupils of the fourth, fifth and sixths forms within the Project SGS 43 201 15 0004 01. The key links of this project were monitored in relation to the highest education level achieved by the learners' parents , as well as to the type of family it is(in particular its ability to function), to component factors specific to the family climate (their willingness to share information, communication, parental control) and, finally, to the number of children in the family as an important socialization constituent.

  • Název v anglickém jazyce

    Family and Young Learners'Scholastic Success

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution examines the relationship between the family environment and the level of young pupils' scholastic success. It comments on the partial results of a research probe carried out in the year 2012 on a sample of 412 Czech Republic primary school pupils of the fourth, fifth and sixths forms within the Project SGS 43 201 15 0004 01. The key links of this project were monitored in relation to the highest education level achieved by the learners' parents , as well as to the type of family it is(in particular its ability to function), to component factors specific to the family climate (their willingness to share information, communication, parental control) and, finally, to the number of children in the family as an important socialization constituent.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    World Academy of Science, Engineering and Technology

  • ISBN

  • ISSN

    2010-376X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    874-879

  • Název nakladatele

    WASET

  • Místo vydání

    Cape Town

  • Místo konání akce

    Cape Town

  • Datum konání akce

    19. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku