Používané metakognitivní strategie žáků v kontextu autoregulovaného učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885175" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885175 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Používané metakognitivní strategie žáků v kontextu autoregulovaného učení
Popis výsledku v původním jazyce
Předložený text přináší komplexní popis metakognice a metakognitivních strategií do českého vzdělávacího prostoru. Autoři prezentují různé koncepce metakognice založené na aktuálních empirických poznatcích a současných teorií zejména zahraniční provenience. Text obsahuje základní průpravu o klíčových aspektech metakognice. Ústřední část práce se zaměřuje zejména na metakognitivní strategie jako účinný nástroj pro výuku. V této části je vymezeno, jak se metakognitivní strategie liší od jiných faktorů a komponentů, které ovlivňují učení ve vzdělávacím kontextu. Rovněž jsou popsány způsoby, jakými mohou být metakognitivní strategie implementovány do školních osnov a každodenní pedagogické praxe. Empirická část publikace se dotýká testování metakognitivních znalostí o strategiích při čtení u žáků prvního stupně základní školy. Nástroj hodnocení byl přijat z německé verze a jeho překlad byl distribuován mezi odborníky v oblastech strategického čtení a studijních strategií. Výsledky naznačuj
Název v anglickém jazyce
Metacognitive strategies used by students in the context of self-regulated learning
Popis výsledku anglicky
The text introduces a comprehensive description of metacognition and metacognitive strategies into the Czech educational field. The authors present various concepts of metacognition and its aspects based on forefront theories and recent empirical findings. The strong impact of foreign research discoveries and world experts' knowledge is complemented with contributions from domestic leading scholars in the field. The main part is focused specifically on metacognitive strategies as a powerful tool for educational instruction. It delineates how do the metacognitive strategies differ from other factors that impact learning in an educational context. The discerning features of metacognitive strategies are described, as well as how they can be implemented into school curricula and daily teaching practice. The final part is an examination of a unique assessment method to test metacognitive knowledge about strategies in reading among elementary grade students. The assessment tool was adopted f
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7414-645-9
Počet stran knihy
78
Název nakladatele
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS knihy
—