Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Používané metakognitivní strategie žáků v kontextu autoregulovaného učení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885175" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885175 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Používané metakognitivní strategie žáků v kontextu autoregulovaného učení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložený text přináší komplexní popis metakognice a metakognitivních strategií do českého vzdělávacího prostoru. Autoři prezentují různé koncepce metakognice založené na aktuálních empirických poznatcích a současných teorií zejména zahraniční provenience. Text obsahuje základní průpravu o klíčových aspektech metakognice. Ústřední část práce se zaměřuje zejména na metakognitivní strategie jako účinný nástroj pro výuku. V této části je vymezeno, jak se metakognitivní strategie liší od jiných faktorů a komponentů, které ovlivňují učení ve vzdělávacím kontextu. Rovněž jsou popsány způsoby, jakými mohou být metakognitivní strategie implementovány do školních osnov a každodenní pedagogické praxe. Empirická část publikace se dotýká testování metakognitivních znalostí o strategiích při čtení u žáků prvního stupně základní školy. Nástroj hodnocení byl přijat z německé verze a jeho překlad byl distribuován mezi odborníky v oblastech strategického čtení a studijních strategií. Výsledky naznačuj

  • Název v anglickém jazyce

    Metacognitive strategies used by students in the context of self-regulated learning

  • Popis výsledku anglicky

    The text introduces a comprehensive description of metacognition and metacognitive strategies into the Czech educational field. The authors present various concepts of metacognition and its aspects based on forefront theories and recent empirical findings. The strong impact of foreign research discoveries and world experts' knowledge is complemented with contributions from domestic leading scholars in the field. The main part is focused specifically on metacognitive strategies as a powerful tool for educational instruction. It delineates how do the metacognitive strategies differ from other factors that impact learning in an educational context. The discerning features of metacognitive strategies are described, as well as how they can be implemented into school curricula and daily teaching practice. The final part is an examination of a unique assessment method to test metacognitive knowledge about strategies in reading among elementary grade students. The assessment tool was adopted f

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7414-645-9

  • Počet stran knihy

    78

  • Název nakladatele

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS knihy