Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preference metakognitivních strategií na pozadí úkolových situací v matematice u žáků druhého stupně ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886116" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43886116 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Preference metakognitivních strategií na pozadí úkolových situací v matematice u žáků druhého stupně ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaný text pojednává o vztahu metakognice a matematiky. Postupně je věnována pozornost pojmům jako je metakognice, logické myšlení a učení řešením problému. Autoři v rámci empirického šetření operují s nástrojem, který doposud nebyl v českém prostředí aplikován (MAESTRA 5-6+). Jedná se o specifický způsob zjišťování metakognitivní rozvinutosti v oblasti matematiky, který je vybudován na principu posouzení efektivity nabízené strategie na pozadí specifické úkolové situace, kdy jednotlivé volby jsouporovnávány s volbou expertů z dané oblasti. Stejně tak jako v německém, tak i v českém prostředí, se nástroj MAESTRA 5-6+ ukázal být životaschopným. Jeví se, že žáci, kteří volí na pozadí specifické úkolové situace v matematice strategie shodující se spreferovanými strategiemi odborníků, vykazují signifikantně lepších výsledků v didaktickém testu z matematiky, tak i v testu logického myšlení. Na základě zjištěných, statisticky významných, závislostí je možné tvrdit, že existují prokaz

  • Název v anglickém jazyce

    Preferred metacognitive strategies used by middle school pupils during solving mathematical tasks.

  • Popis výsledku anglicky

    The present publication addresses the relationship between metacognition and mathematics in education. The first part is focused on theoretical and methodological aspects of concepts such as metacognition, logical reasoning, problem solving and their instructional challenges. In the second part, authors describe the development and validation of the instrument MAESTRA 5-6+, which is designed to assess the use of knowledge of metacognitive strategies in mathematics in early middle school grades. MAESTRA5-6+ was adapted from the German original assessment tool and introduced in Czech classrooms. The instrument evaluates the students' preferences to strategies in several illustrated mathematical scenarios and compares them to expert solutions. Students who selected strategies similar to experts' preference demonstrated significantly higher performance on mathematical tasks and logical reasoning tasks. A significant positive correlation was found between students' performance in mathemati

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7414-796-8

  • Počet stran knihy

    145

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta UJEP

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS knihy