Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mentální modely porozumění textu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885177" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885177 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mentální modely porozumění textu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V tomto příspěvku chceme charakterizovat činnost jednotlivých poznávacích procesů během porozumění textu, zvláště pak konstrukci obsahu a smyslu textu ve vědomí recipienta - mentální reprezentace a modely porozumění textu. Významnou úlohou tohoto textu je seznámení čtenáře s problematikou metakognice, neboť zejména úroveň rozvoje metakognitivních strategií shledáváme za jeden z hlavních determinantů efektivního učení. Stručně se rovněž zmíníme o úloze autoregulovaného učení, kognitivní psychologie, konekcionismu a neurofyziologie.

  • Název v anglickém jazyce

    Mental models of text comprehension

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we describe the aktivity of cognitive processes during text comprehension, especially the design of the content and mening of the text in the consciousness of the recipient (the mental representations adn models of comprehension). An important role of this text is to introduce the reader to the issue of metacognition, especially we find the level of development of metacognitive strategies as determinant of effective learning. We also briefly mention the role of self-regulated learning, cognitive psychology, neurofysiology and conectionism.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    QUAERE 2013 vol. III

  • ISBN

    978-80-905243-7-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    2004-2012

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    20. 5. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku