Development of Metacognitive Skills and Process of Text Reception
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579191" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579191 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of Metacognitive Skills and Process of Text Reception
Popis výsledku v původním jazyce
This article is dedicated to the theoretical basis of developing reading skills in primary school learners. In this area we especially focus on the definition of the process of comprehension of the text and on the metacognition process, which is a prerequisite for learning from a text. Metacognitive processes have a high degree of significance for the reception of the text in all school subjects, regardless of the type of the text to be read, therefore their development is considered necessary. In terms of metacognition, a reader must be aware of the various possible ways how to work with the text and understand the text. A teacher's job is to guide learners to build knowledge on how to work with texts at this metalevel.
Název v anglickém jazyce
Development of Metacognitive Skills and Process of Text Reception
Popis výsledku anglicky
This article is dedicated to the theoretical basis of developing reading skills in primary school learners. In this area we especially focus on the definition of the process of comprehension of the text and on the metacognition process, which is a prerequisite for learning from a text. Metacognitive processes have a high degree of significance for the reception of the text in all school subjects, regardless of the type of the text to be read, therefore their development is considered necessary. In terms of metacognition, a reader must be aware of the various possible ways how to work with the text and understand the text. A teacher's job is to guide learners to build knowledge on how to work with texts at this metalevel.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ad Alta : journal of interdisciplinar research
ISSN
1804-7890
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2/2016
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
10-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—