Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of Metacognitive Skills and Process of Text Reception

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579191" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579191 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of Metacognitive Skills and Process of Text Reception

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article is dedicated to the theoretical basis of developing reading skills in primary school learners. In this area we especially focus on the definition of the process of comprehension of the text and on the metacognition process, which is a prerequisite for learning from a text. Metacognitive processes have a high degree of significance for the reception of the text in all school subjects, regardless of the type of the text to be read, therefore their development is considered necessary. In terms of metacognition, a reader must be aware of the various possible ways how to work with the text and understand the text. A teacher's job is to guide learners to build knowledge on how to work with texts at this metalevel.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Metacognitive Skills and Process of Text Reception

  • Popis výsledku anglicky

    This article is dedicated to the theoretical basis of developing reading skills in primary school learners. In this area we especially focus on the definition of the process of comprehension of the text and on the metacognition process, which is a prerequisite for learning from a text. Metacognitive processes have a high degree of significance for the reception of the text in all school subjects, regardless of the type of the text to be read, therefore their development is considered necessary. In terms of metacognition, a reader must be aware of the various possible ways how to work with the text and understand the text. A teacher's job is to guide learners to build knowledge on how to work with texts at this metalevel.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ad Alta : journal of interdisciplinar research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2/2016

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    10-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus