Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metacognitive processes and the process of text comprehension

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151596" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33151596 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Metakognitívne procesy a proces porozumenia textu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cieľom príspevku je priblížiť, čo je to metakognícia, metakognitívne procesy a ako spolu súvisia s porozumením textu. V rámci danej problematiky vychádzame zo základných postulátov kognitívnej lingvistiky, opierame sa o teórie porozumenia textu, o teóriemetakognitívneho, kognitívneho a rečového vývinu žiaka primárnej školy. Súčasťou príspevku je názorná ukážka z výskumu, ktorý bol zameraný na rozvíjanie metakognitívnych stratégií pri procese porozumenia vecného textu u žiakov primárnej školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Metacognitive processes and the process of text comprehension

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article is refer what it's metacognition, processes of metacognition and how they are related with understanding of the text. In the context of the issue we based on the basic postulates of cognitive linguistics, based on the theory of understanding of the text, theory of cognitive, metacognitive and speech development of the student at the primary school. Part of the post is to demonstrate a sample of the research, which was focused on developing meta-cognitive strategies in the processof understanding a text for students at the primary school.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0004" target="_blank" >EE2.3.30.0004: Podpora vytváření excelentních výzkumných týmů a intersektorální mobility na Univerzitě Palackého v Olomouci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jazyk - literatura - komunikace

  • ISSN

    1805-689X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    "Nestránkováno"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus