Metacognitive processes and the process of text comprehension
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151596" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33151596 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Metakognitívne procesy a proces porozumenia textu
Popis výsledku v původním jazyce
Cieľom príspevku je priblížiť, čo je to metakognícia, metakognitívne procesy a ako spolu súvisia s porozumením textu. V rámci danej problematiky vychádzame zo základných postulátov kognitívnej lingvistiky, opierame sa o teórie porozumenia textu, o teóriemetakognitívneho, kognitívneho a rečového vývinu žiaka primárnej školy. Súčasťou príspevku je názorná ukážka z výskumu, ktorý bol zameraný na rozvíjanie metakognitívnych stratégií pri procese porozumenia vecného textu u žiakov primárnej školy.
Název v anglickém jazyce
Metacognitive processes and the process of text comprehension
Popis výsledku anglicky
The aim of the article is refer what it's metacognition, processes of metacognition and how they are related with understanding of the text. In the context of the issue we based on the basic postulates of cognitive linguistics, based on the theory of understanding of the text, theory of cognitive, metacognitive and speech development of the student at the primary school. Part of the post is to demonstrate a sample of the research, which was focused on developing meta-cognitive strategies in the processof understanding a text for students at the primary school.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0004" target="_blank" >EE2.3.30.0004: Podpora vytváření excelentních výzkumných týmů a intersektorální mobility na Univerzitě Palackého v Olomouci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Jazyk - literatura - komunikace
ISSN
1805-689X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
"Nestránkováno"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—