Žák a pozadí jeho školní efektivity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885212" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885212 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Žák a pozadí jeho školní efektivity
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek komentuje vybrané charakteristiky rodinného prostředí v souvislosti se školní efektivitou žáků mladšího školního věku. V souladu se čtyřpólovým modelem pedagogického procesu upozorňuje na nezastupitelnost rodiny jako multiplikátoru ve vývoji arozvoji žáků. Obrací pozornost na stále silnější faktor vnějšího prostředí, který v době digitálního věku a tržních nedokonalostí ovlivňuje tradiční rodinné prostředí a jeho prostřednictvím vstupuje do pedagogického procesu. Pomocí kvantitativní analýzyvýsledků výzkumné sondy potvrzuje některá dříve publikovaná zjištění o vlivu typu rodiny, vzdělání rodičů, rodičovského zájmu o dítě (kontrola, komunikace) a počtu sourozenců na školní efektivitu žáků v aplikaci na Ústecký kraj. Školní efektivita je sledována pomocí modelového zjednodušení, které je postaveno na školní úspěšnosti žáků. Kvantifikace školní úspěšnosti využívá pololetní klasifikací žáků ve třetích, čtvrtých a pátých ročnících vybraných základních škol.
Název v anglickém jazyce
Background of pupils' scholastic efficiency
Popis výsledku anglicky
This contribution comments on chosen attributes of family environment in connection with young pupils' scholastic efficiency. It points out the irreplaceability of the family as the pupil's development multiplier in accordance with the four - pole modelof pedagogical process. The contribution concentrates on the increasingly influential factor of external environment which in the age of digital era and market imperfections impacts the traditional family environment by which it enters the educational process. It confirms - using the quantitative analysis of the results of a research probe - some of the findings published earlier about the influence of family type, parents' education level, parental concern for the child (control, communication) and thenumber of siblings on the scholastic efficiency of pupils in the Usti region. The scholastic efficiency is measured using the simplified model based on the pupils' scholastic success. The quantification of the scholastic success uses bia
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti
ISBN
978-80-7414-602-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
503-508
Název nakladatele
Pedagogická fakulta UJEP
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
16. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—