Inquiry-based science education - fashionable trend or hope for science education regeneration?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885290" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885290 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Inquiry-based science education - fashionable trend or hope for science education regeneration?
Popis výsledku v původním jazyce
The paper introduces the concept of IBSE and discusses the possibility of its application in a real educational environment of teaching science. The introduction presents definitions of IBSE from the didactic perspective of different scientific disciplines and in terms of educational psychology. The text discusses the theoretical foundations of IBSE and the development of ideas and theoretical paradigms, which are reflected in IBSE. Furthermore, the paper includes basic characteristics of IBSE and analyzes the reasons for the concept's popularity in the last ten years, especially in the area of subject didactics. Attention is also paid to the curricular aspects related to elements of IBSE. The last chapter analyses the possibilities and limits of implementing IBSE into existing school practice.
Název v anglickém jazyce
Inquiry-based science education - fashionable trend or hope for science education regeneration?
Popis výsledku anglicky
The paper introduces the concept of IBSE and discusses the possibility of its application in a real educational environment of teaching science. The introduction presents definitions of IBSE from the didactic perspective of different scientific disciplines and in terms of educational psychology. The text discusses the theoretical foundations of IBSE and the development of ideas and theoretical paradigms, which are reflected in IBSE. Furthermore, the paper includes basic characteristics of IBSE and analyzes the reasons for the concept's popularity in the last ten years, especially in the area of subject didactics. Attention is also paid to the curricular aspects related to elements of IBSE. The last chapter analyses the possibilities and limits of implementing IBSE into existing school practice.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Technológia vzdelávania : Vedecko - pedagogický časopis s informačnou prílohou
ISSN
1335-003X
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
6-11
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—