Výzkum kalibrace: nové perspektivy vědního objevování v pedagogické psychologii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885308" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885308 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum kalibrace: nové perspektivy vědního objevování v pedagogické psychologii
Popis výsledku v původním jazyce
Kalibrace je užitečný ukazatel stupně žákova metakognitivního monitorování. Jeho význam a frekvence použití v zahraničním psychologicko-pedagogickém výzkumu roste. Následující příspěvek prezentuje šest směrů navržené autory Bolové a Hackerem (2012), kterými by se výzkum kalibrace mohl ubírat. V textu jsou nastíněny východiska a teoretické základy pro tyto otázky a rovněž jsou zde navrženy i výzkumné metody, jak tyto otázky řešit a pokrýt tak mezery v našem pedagogicko-psychologickém vědění o kalibraci.
Název v anglickém jazyce
Research calibration: New perspectives of scientific discovery in pedagogical psychology
Popis výsledku anglicky
Calibration is an useful indicator for the pupil's metacognitive monitoring. Its importance and frequency of use in foreign psycho-educational research grows. The following paper presents six guidelines suggested by the authors Bol and Hacker (2012), which could research of the calibration could take. The text outlines the background and theoretical foundations for these issues and there are also proposed research methods to deal with these issues for covering the gaps in our pedagogical and psychological knowledge about calibration.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti
ISBN
978-80-7414-602-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
311-317
Název nakladatele
UJEP
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
16. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—