Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Žáci s matematickým nadáním v primárním vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43885956" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43885956 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Žáci s matematickým nadáním v primárním vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Péče o žáky s rozumovým nadáním, kteří projevují intenzivní potřebu zabývat se matematikou, je aktuální téma primárního matematického vzdělávání. V textu jsou diskutovány potřeby těchto žáků a požadavky na matematickou úlohu v kontextu současné pedagogické praxe, kdy ve školách převládá hromadná forma výuky. V České republice se převážně uplatňuje individuální integrace nadaného žáka. V textu jsou představena zjištění z výzkumu, jenž se zabývá edukační nabídkou pro žáka s matematickým nadáním, který jeintegrován ve třídě s běžnou žákovskou populací. Pozornost byla zaměřena na vlastnosti matematické učební úlohy, zejména obtížnost a entropii, a na sadu úloh jako významný vzdělávací prostředek. Na základě studia odborné literatury a zjištění z výzkumu jsou v závěru formulována doporučení pro pedagogickou praxi - pro tvorbu a realizaci edukační nabídky pro žáka s matematickým nadáním.

  • Název v anglickém jazyce

    Pupils with mathematical talent in primary education

  • Popis výsledku anglicky

    Current topic of the primary mathematical education is to care for pupils with an intellectual talent who show an intense need to deal with mathematics. The text discusses the needs of these pupils and also demands on a mathematical task in the context of current educational practice, where dominates collective form of teaching. In the Czech Republic, individual integration of gifted pupil is mainly applied. The text presents findings from research that deals with the educational proposal for a pupil with mathematical talent, which is integrated in a class with regular pupil population. Attention was focused on the characteristics of mathematical learning task, especially the difficulty and the entropy rate, and also on the set of tasks as an importanteducational tool. Based on the study of literature resources and research findings, there are formulated recommendations for educational practice - for creating and implementing educational proposal to a pupil with mathematical talent.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Matematické uvažovanie detí

  • ISBN

    978-80-561-0162-9

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    42-64

  • Počet stran knihy

    100

  • Název nakladatele

    VERBUM

  • Místo vydání

    Ružomberok

  • Kód UT WoS kapitoly