Vhodná matematická úloha - výzva pro nadaného žáka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885293" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885293 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vhodná matematická úloha - výzva pro nadaného žáka
Popis výsledku v původním jazyce
Učební úlohy, které učitel předkládá žákovi, jsou významným výukovým prostředkem. Žáci s matematickým nadáním mají specifické potřeby, a to by mělo být zohledněno v úlohách, které jsou těmto žákům předkládány. Jsou diskutovány některé vlastnosti úloh, které se projevily jako významné v průběhu kvalitativního výzkumu, který byl zaměřen na vzdělávání žáků s matematickým nadáním v primární škole. Jedná se zejména o obtížnost úlohy, precizní formulaci zadání, entropii úlohy, její divergentní nebo konvergentní charakter, zajímavý kontext. Je nastíněna souvislost se specifickými potřebami a specifickými projevy těchto žáků a dokumentována na konkrétních příkladech. Úlohy by neměly být rutinní, naopak, měly by být pro nadaného žáka lákavou výzvou.
Název v anglickém jazyce
Suitable Mathematical Task - Challenge for Gifted Pupil
Popis výsledku anglicky
A learning task is an important element in teaching. Pupils with a mathematical talent have specific needs and this should be reflected in the tasks that are presented to the pupils. We discuss some properties of the tasks that have shown to be importantin the course of qualitative research focused on the education of pupils with mathematical talent at primary school. In particular they are the difficulty of the task, a precise formulation, entropy rate, a divergent or convergent character, an interesting context. It is outlined the relationship between characteristic of a task with specific needs and specific manifestations of these pupils. It is documented with concrete examples. Tasks for gifted pupils should be attractive challenge for them, routine tasks are not appropriate for gifted.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II
ISBN
978-80-210-6635-9
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
85-98
Počet stran knihy
210
Název nakladatele
MSD Brno
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—