Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vhodná matematická úloha - výzva pro nadaného žáka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885293" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885293 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vhodná matematická úloha - výzva pro nadaného žáka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Učební úlohy, které učitel předkládá žákovi, jsou významným výukovým prostředkem. Žáci s matematickým nadáním mají specifické potřeby, a to by mělo být zohledněno v úlohách, které jsou těmto žákům předkládány. Jsou diskutovány některé vlastnosti úloh, které se projevily jako významné v průběhu kvalitativního výzkumu, který byl zaměřen na vzdělávání žáků s matematickým nadáním v primární škole. Jedná se zejména o obtížnost úlohy, precizní formulaci zadání, entropii úlohy, její divergentní nebo konvergentní charakter, zajímavý kontext. Je nastíněna souvislost se specifickými potřebami a specifickými projevy těchto žáků a dokumentována na konkrétních příkladech. Úlohy by neměly být rutinní, naopak, měly by být pro nadaného žáka lákavou výzvou.

  • Název v anglickém jazyce

    Suitable Mathematical Task - Challenge for Gifted Pupil

  • Popis výsledku anglicky

    A learning task is an important element in teaching. Pupils with a mathematical talent have specific needs and this should be reflected in the tasks that are presented to the pupils. We discuss some properties of the tasks that have shown to be importantin the course of qualitative research focused on the education of pupils with mathematical talent at primary school. In particular they are the difficulty of the task, a precise formulation, entropy rate, a divergent or convergent character, an interesting context. It is outlined the relationship between characteristic of a task with specific needs and specific manifestations of these pupils. It is documented with concrete examples. Tasks for gifted pupils should be attractive challenge for them, routine tasks are not appropriate for gifted.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II

  • ISBN

    978-80-210-6635-9

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    85-98

  • Počet stran knihy

    210

  • Název nakladatele

    MSD Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly