Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Nature Relatedness of the Undergraduate Students in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43886855" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43886855 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Nature Relatedness of the Undergraduate Students in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Individuals' connection with the nature is one of the most important topic in the field of the environmental education research. The paper deals with the undergraduate students in the Czech Republic and their relationship with nature. The design of the research is quantitative, using The Nature relatedness scale [1] as well as its shorter version, NR-6 [2]. The respondents came from three different fields of study: pre-school education, leisure time education and socio-educational assistance. The results shows i) possibilities and limits of usage of the Nature relatedness scale and NR-6 among undergraduate students in the Czech Republic, ii) differences among these three groups of students.

  • Název v anglickém jazyce

    The Nature Relatedness of the Undergraduate Students in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Individuals' connection with the nature is one of the most important topic in the field of the environmental education research. The paper deals with the undergraduate students in the Czech Republic and their relationship with nature. The design of the research is quantitative, using The Nature relatedness scale [1] as well as its shorter version, NR-6 [2]. The respondents came from three different fields of study: pre-school education, leisure time education and socio-educational assistance. The results shows i) possibilities and limits of usage of the Nature relatedness scale and NR-6 among undergraduate students in the Czech Republic, ii) differences among these three groups of students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of ICERI2015 Conference

  • ISBN

    978-84-608-2657-6

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    7479-7483

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000377304007081