The Nature Relatedness of the Undergraduate Students in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43886855" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43886855 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Nature Relatedness of the Undergraduate Students in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Individuals' connection with the nature is one of the most important topic in the field of the environmental education research. The paper deals with the undergraduate students in the Czech Republic and their relationship with nature. The design of the research is quantitative, using The Nature relatedness scale [1] as well as its shorter version, NR-6 [2]. The respondents came from three different fields of study: pre-school education, leisure time education and socio-educational assistance. The results shows i) possibilities and limits of usage of the Nature relatedness scale and NR-6 among undergraduate students in the Czech Republic, ii) differences among these three groups of students.
Název v anglickém jazyce
The Nature Relatedness of the Undergraduate Students in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Individuals' connection with the nature is one of the most important topic in the field of the environmental education research. The paper deals with the undergraduate students in the Czech Republic and their relationship with nature. The design of the research is quantitative, using The Nature relatedness scale [1] as well as its shorter version, NR-6 [2]. The respondents came from three different fields of study: pre-school education, leisure time education and socio-educational assistance. The results shows i) possibilities and limits of usage of the Nature relatedness scale and NR-6 among undergraduate students in the Czech Republic, ii) differences among these three groups of students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of ICERI2015 Conference
ISBN
978-84-608-2657-6
ISSN
2340-1095
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
7479-7483
Název nakladatele
IATED
Místo vydání
Seville
Místo konání akce
Seville
Datum konání akce
16. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000377304007081