Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effect of the Type of the Finished High School on the Nature Relaredness of Pre-service Primary Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43893956" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43893956 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.educationalrev.us.edu.pl/dok/volumes/tner_4_2018.pdf" target="_blank" >http://www.educationalrev.us.edu.pl/dok/volumes/tner_4_2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2018.54.4.19" target="_blank" >10.15804/tner.2018.54.4.19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effect of the Type of the Finished High School on the Nature Relaredness of Pre-service Primary Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with an individual&apos;s nature relatedness and a selected significant variable which may have an effect on it; especially it researches the studied high school relation to nature relatedness in primary school teacher trainees. It is research in quantitative design, using a questionnaire to collect data. The questionnaire was based on the Nature Relatedness Scale. Results show a significant effect of the type of high school finished on students&apos; nature relatedness. The highest scores in the construct analysed were obtained in nature and science-oriented branches, the lowest by graduates of social sciences and general grammar schools. Such results confirm the significance of education in natural science in forming a positive attitude to nature and disprove the cliché ideas of polytechnics producing environmentally insensitive graduates.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effect of the Type of the Finished High School on the Nature Relaredness of Pre-service Primary Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with an individual&apos;s nature relatedness and a selected significant variable which may have an effect on it; especially it researches the studied high school relation to nature relatedness in primary school teacher trainees. It is research in quantitative design, using a questionnaire to collect data. The questionnaire was based on the Nature Relatedness Scale. Results show a significant effect of the type of high school finished on students&apos; nature relatedness. The highest scores in the construct analysed were obtained in nature and science-oriented branches, the lowest by graduates of social sciences and general grammar schools. Such results confirm the significance of education in natural science in forming a positive attitude to nature and disprove the cliché ideas of polytechnics producing environmentally insensitive graduates.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    54

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    231-243

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85063225013