Přírodovědná gramotnost učitelů 1. stupně základní školy v kontextu mezinárodních výzkumů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43894379" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43894379 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/sa_2018.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/sa_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přírodovědná gramotnost učitelů 1. stupně základní školy v kontextu mezinárodních výzkumů
Popis výsledku v původním jazyce
Česká republika se od počátku 90. let zúčastnila celé řady mezinárodních šetření zaměřených na zjišťování výsledků ve vzdělávání. Výzkumy byly orientovány na různé oblasti vzdělávání a na různé věkově kategorie žáků a poskytly řadu cenných informací o českém vzdělávacím systému. V roce 2015 uplynulo 20 let od okamžiku, kdy byly v českých školách poprvé administrovány testy a dotazníky výzkumu TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study), zjišťující úroveň vědomostí a dovedností žáků 4. a 8. ročníků povinné školní docházky v matematice a přírodních vědách. Provedený výzkum se zaměřil na korelaci vybraných výsledků dotazníkových položek odpovědí 262 učitelů z České republiky a 351 učitelů ze Singapuru v rámci šetření TIMSS 2015 zaměřených na oblast sebedůvěry učitelů v činnostech při výuce přírodovědy a položek týkajících se vzdělávacích strategií.
Název v anglickém jazyce
Scientific literacy of teachers in primary education in the context of international research
Popis výsledku anglicky
The Czech republic is since the early 90's years participated in a number of international surveys on the survey results in education. Researches were focused on different areas of education and in different age categories of pupils and provide a variety of valuable information about the Czech education system. In 2015, the passed 20 years about the time they were in Czech schools for the first time, distributed the tests and questionnaires the research of TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) were conducted to determine the level of knowledge and skills of pupils of 4th and 8th years of compulsory school attendance in mathematics and natural sciences science. The research focused on the correlation of selected results of questionnaire responses of 262 teachers from the Czech Republic and 351 teachers from Singapore within the framework of the TIMSS 2015 survey focused on teachers' self-confidence in natural science teaching and education strategy items.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sapere Aude 2018 - Učitel, žák, psycholog
ISBN
978-80-87952-25-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
159-168
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
28. 5. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—