Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors Influencing the Creation of a Positive Climate in Natural Science Lessons from the Perspective of Pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73600893" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73600893 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ejmste.com/download/factors-influencing-the-creation-of-a-positive-climate-in-natural-science-lessons-from-the-8301.pdf" target="_blank" >https://www.ejmste.com/download/factors-influencing-the-creation-of-a-positive-climate-in-natural-science-lessons-from-the-8301.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.29333/ejmste/8301" target="_blank" >10.29333/ejmste/8301</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors Influencing the Creation of a Positive Climate in Natural Science Lessons from the Perspective of Pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A positive teaching climate has an important impact on pupils’ attitude to learning subjects. The object of our research was to identify the factors affecting the climate of science subjects teaching. The research sample consisted of 454 primary and secondary school pupils. A questionnaire with 26 items was used as a research tool. Obtained data were subjected to factor analysis with loading factor of 0.45. Based on our research, four factors with a statistically significant impact on the climate of natural science subjects teaching was identified. At the same time, it was found that neither sex nor age of pupils has a statistically significant effect on the climate perception of natural science subjects teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors Influencing the Creation of a Positive Climate in Natural Science Lessons from the Perspective of Pupils

  • Popis výsledku anglicky

    A positive teaching climate has an important impact on pupils’ attitude to learning subjects. The object of our research was to identify the factors affecting the climate of science subjects teaching. The research sample consisted of 454 primary and secondary school pupils. A questionnaire with 26 items was used as a research tool. Obtained data were subjected to factor analysis with loading factor of 0.45. Based on our research, four factors with a statistically significant impact on the climate of natural science subjects teaching was identified. At the same time, it was found that neither sex nor age of pupils has a statistically significant effect on the climate perception of natural science subjects teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education

  • ISSN

    1305-8215

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2020

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85101811311