Klima výuky přírodovědných předmětů: přehledová studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F19%3A73597596" target="_blank" >RIV/61989592:15210/19:73597596 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/19:73597596
Výsledek na webu
<a href="https://fhv.uniza.sk/actahumanica/" target="_blank" >https://fhv.uniza.sk/actahumanica/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Klima výuky přírodovědných předmětů: přehledová studie
Popis výsledku v původním jazyce
Klima výuky přírodovědných předmětů má významný vliv na mnoho faktorů, zejména na zvyšování školní efektivity. Klima výuky ovlivňuje jak sociální chování žáků, tak i jejich motivaci k výkonu, průběh učení a učební výsledky. Prospívá nejen žákům, ale působí rovněž na psychické rozpoložení pedagogů a na jejich pracovní spokojenost. Ovlivňuje též motivaci pedagogů k práci, ochotu chápat a řešit problémy ve výuce. Cílem studie je vymezení teoretických východisek, týkajících se klimatu výuky, a taktéž prezentovat základní zjištění výzkumných studií, které se zaobíraly klimatem výuky, jak v obecné rovině, tak i u přírodovědných předmětů.
Název v anglickém jazyce
Climate of science subjects: An overview study
Popis výsledku anglicky
The climate of science subjects teaching has got a significant influence on many factors, mainly on the improving of school effectivity. It influences pupils' social behaviour, their motivation towards learning performance, learning proces and learning outcomes. The climate of teaching is useful for pupils, but also for a mental state and work satisfaction of teachers. It influences teachers' work motivation and effort to solve work problems. The aim of the study is to determine a theoretical background of the climate of teaching and also present basic research outcomes which have been focused on the climate of teaching from the general viewpoint as well as from the viewpoint of teaching science subjects.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Humanica
ISSN
1336-5126
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
10-21
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—