Nature Relatedness Scale. Český překlad škály měřící spojení s přírodou.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000150" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000150 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://envigogika.cuni.cz/index.php/cz/recenzovane-clanky/2012/envigogika-2012-vii-1/660-nature-relatedness-scale-cesky-preklad-skaly-merici-spojeni-s-prirodou" target="_blank" >http://envigogika.cuni.cz/index.php/cz/recenzovane-clanky/2012/envigogika-2012-vii-1/660-nature-relatedness-scale-cesky-preklad-skaly-merici-spojeni-s-prirodou</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nature Relatedness Scale. Český překlad škály měřící spojení s přírodou.
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem studie bylo vytvořit český překlad Nature Relatedness Scale (Nisbet a kol., 2009) a ověřit jeho reliabilitu a validitu na souboru vysokoškolských studentů (n=357) různých oborů. Výsledky ukázaly, že českou verzi škály je možné s jistými výhradami užívat při testování emocionálního, kognitivního a zážitkového spojení s přírodou. V testovaném souboru bylo možné prostřednictvím této škály od sebe odlišit zejména studenty přírodovědných a technických oborů. Nicméně hlubší analýza ukázala nedostatečnouvnitřní konzistenci subškály NR perspektiva, což ukazuje na možnou problematičnost tohoto konstruktu v českém prostředí.
Název v anglickém jazyce
Nature Relatedness Scale. The Czech translation of the scale measuring a level of connection with nature.
Popis výsledku anglicky
The aim of the study was to create a Czech translation of the Relatedness Nature Scale (Nisbet et al., 2009) and verify its reliability and validity on a sample of undergraduate students (n = 357) of different majors. The results showed that the Czech version of the scale can be with some limitations used when testing emotional, cognitive and experiential connection with nature. In the sample the scale was able to differentiate between students of sciences and engineering disciplines, namely. However, detailed analysis showed the lack of internal consistency of the subscales NR perspective, suggesting a possible problematic nature of this construct in the Czech cultural background.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
"nestrankovano"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—