Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Process of Re-Structuration of Teacher Higher Education in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F16%3A43887837" target="_blank" >RIV/44555601:13430/16:43887837 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18450/16:50003995

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2016.6642" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1166/asl.2016.6642</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2016.6642" target="_blank" >10.1166/asl.2016.6642</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Process of Re-Structuration of Teacher Higher Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main objective of this paper is to detect and analyze general aspects of structuration of teacher higher studies within the Czech education system. This process started in 2001 after the Bologna Declaration; numerous discussions on the process have been conducted but no final significant results have been introduced to state whether the implementation of the new structuration of higher studies in the Czech Republic has brought some positive contribution, or has not. First, analysis of documents was conducted to define starting points and the process of re-structuration in the Czech Republic. Second, theoretical and practical consequences for the primary and secondary school teacher preparation and training are described. The collected data are analyzed and discussed. The results can contribute to conducting similar processes in other systems of education, either of similar, or different types.

  • Název v anglickém jazyce

    Process of Re-Structuration of Teacher Higher Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The main objective of this paper is to detect and analyze general aspects of structuration of teacher higher studies within the Czech education system. This process started in 2001 after the Bologna Declaration; numerous discussions on the process have been conducted but no final significant results have been introduced to state whether the implementation of the new structuration of higher studies in the Czech Republic has brought some positive contribution, or has not. First, analysis of documents was conducted to define starting points and the process of re-structuration in the Czech Republic. Second, theoretical and practical consequences for the primary and secondary school teacher preparation and training are described. The collected data are analyzed and discussed. The results can contribute to conducting similar processes in other systems of education, either of similar, or different types.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advanced Science Letters

  • ISSN

    1936-6612

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5-6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1455-1458

  • Kód UT WoS článku

    000383113900085

  • EID výsledku v databázi Scopus