Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inclusive education in the view of the Czech Republic principals

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F16%3A43887872" target="_blank" >RIV/44555601:13430/16:43887872 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusive education in the view of the Czech Republic principals

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Contemporary trends in education more and more point to inclusive direction but there still seems to be pervasive occurrence of integrative approach. A number of Czech teachers discuss the issues of inclusive trends in relation to artificial diversity in schools which may result in more work for pedagogical staff, but fewer opportunities for average and talented students etc. However such interpretation is not very precise. This article aims to cast more light on the issue of inclusion and education based on analysis of systems in two countries which differ so much from the Czech model, but the ides lead to the same goal which focuses on the rights of a child to be educated.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive education in the view of the Czech Republic principals

  • Popis výsledku anglicky

    Contemporary trends in education more and more point to inclusive direction but there still seems to be pervasive occurrence of integrative approach. A number of Czech teachers discuss the issues of inclusive trends in relation to artificial diversity in schools which may result in more work for pedagogical staff, but fewer opportunities for average and talented students etc. However such interpretation is not very precise. This article aims to cast more light on the issue of inclusion and education based on analysis of systems in two countries which differ so much from the Czech model, but the ides lead to the same goal which focuses on the rights of a child to be educated.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Transformations in cultural, social and educational activity. Challenges towards contemporary Europe

  • ISBN

    978-83-64415-49-4

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    189-211

  • Počet stran knihy

    229

  • Název nakladatele

    Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach

  • Místo vydání

    Siedlce

  • Kód UT WoS kapitoly