Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trendy v inkluzivním vzdělávání v letech 2016-2019

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00111845" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00111845 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.masarykovakonference.cz/pravidla-prispevky" target="_blank" >http://www.masarykovakonference.cz/pravidla-prispevky</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Trendy v inkluzivním vzdělávání v letech 2016-2019

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přehledová studie se zabývá výzkumy zaměřenými na inkluzivní vzdělávání v letech 2016 až 2019, které byly realizovány českými i zahraničními autory. Čtyři vybrané studie z elektronické databáze EBSCO byly následně podrobeny analýze. Hlavním cílem bylo přinést stručný přehled vývoje a trendů v oblasti inkluzivního vzdělávání v České republice a dalších zemích a to v roce 2016, 2017, 2018 a 2019. Na základě analýzy jednotlivých studií bylo zjištěno, že se přístup k inkluzivnímu vzdělávání postupně vyvíjí a v návaznosti na to se mění také názory společnosti a přímých účastníků inkluze. Jedná se však o proces, který potřebuje delší časový úsek pro úspěšnou implementaci a podporu odborníků. Přehledová studie dále upozorňuje na bariéry, s nimž se inkluzivní vzdělávání setkává a na způsoby, jak lze tyto bariéry překonávat v procesu implementace inkluze.

  • Název v anglickém jazyce

    Trends in Inclusive Education from 2016 to 2019

  • Popis výsledku anglicky

    The study informs its readers about research studies about inclusive education from 2016 to 2019. All of these analyzed studies are published by Czech and foreign authors who have been interested in the issue of inclusive education and its implementation in mainstream schools. The main aim of the study is to provide a brief overview of the development and trends in the area of inclusive education in the Czech Republic and other countries in 2016, 2017, 2018, and 2019. Based on this analysis, the approach to inclusive education has been consistently developing. Thus, the opinions of stakeholders and the general public related to this issue have been changing. Nevertheless, the process of effective implementation of inclusive education needs a longer time period and the support of experts. The study also points out barriers relating to successful inclusion and on ways how to overcome them.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů