Trendy v inkluzivním vzdělávání v letech 2016-2019
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00111845" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00111845 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.masarykovakonference.cz/pravidla-prispevky" target="_blank" >http://www.masarykovakonference.cz/pravidla-prispevky</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Trendy v inkluzivním vzdělávání v letech 2016-2019
Popis výsledku v původním jazyce
Přehledová studie se zabývá výzkumy zaměřenými na inkluzivní vzdělávání v letech 2016 až 2019, které byly realizovány českými i zahraničními autory. Čtyři vybrané studie z elektronické databáze EBSCO byly následně podrobeny analýze. Hlavním cílem bylo přinést stručný přehled vývoje a trendů v oblasti inkluzivního vzdělávání v České republice a dalších zemích a to v roce 2016, 2017, 2018 a 2019. Na základě analýzy jednotlivých studií bylo zjištěno, že se přístup k inkluzivnímu vzdělávání postupně vyvíjí a v návaznosti na to se mění také názory společnosti a přímých účastníků inkluze. Jedná se však o proces, který potřebuje delší časový úsek pro úspěšnou implementaci a podporu odborníků. Přehledová studie dále upozorňuje na bariéry, s nimž se inkluzivní vzdělávání setkává a na způsoby, jak lze tyto bariéry překonávat v procesu implementace inkluze.
Název v anglickém jazyce
Trends in Inclusive Education from 2016 to 2019
Popis výsledku anglicky
The study informs its readers about research studies about inclusive education from 2016 to 2019. All of these analyzed studies are published by Czech and foreign authors who have been interested in the issue of inclusive education and its implementation in mainstream schools. The main aim of the study is to provide a brief overview of the development and trends in the area of inclusive education in the Czech Republic and other countries in 2016, 2017, 2018, and 2019. Based on this analysis, the approach to inclusive education has been consistently developing. Thus, the opinions of stakeholders and the general public related to this issue have been changing. Nevertheless, the process of effective implementation of inclusive education needs a longer time period and the support of experts. The study also points out barriers relating to successful inclusion and on ways how to overcome them.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů