Quantifying lexico-semantic complexity in academic writing with ComplexAna
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F16%3A43888157" target="_blank" >RIV/44555601:13430/16:43888157 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Quantifying lexico-semantic complexity in academic writing with ComplexAna
Popis výsledku v původním jazyce
In this contribution, a novel tool for automatically assigning a score for semantic complexity to a given text is introduced together with a number of results from corpus studies concerning the linguistic parameters of academic texts. The tool is based on the WordNet project as part of the semantic-web initiative. The texts come from a self-compiled corpus project called SPACE and represent different registers of academic writing - specified academic texts and popular-science articles. The comparability is ensured by selecting texts in parallel which concern the same academic research. Further, by application of the introduced tool, ideas are developed how a self-assessment of semantic complexity can be applied to teaching academic writing.
Název v anglickém jazyce
Quantifying lexico-semantic complexity in academic writing with ComplexAna
Popis výsledku anglicky
In this contribution, a novel tool for automatically assigning a score for semantic complexity to a given text is introduced together with a number of results from corpus studies concerning the linguistic parameters of academic texts. The tool is based on the WordNet project as part of the semantic-web initiative. The texts come from a self-compiled corpus project called SPACE and represent different registers of academic writing - specified academic texts and popular-science articles. The comparability is ensured by selecting texts in parallel which concern the same academic research. Further, by application of the introduced tool, ideas are developed how a self-assessment of semantic complexity can be applied to teaching academic writing.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Language and Linguistics
ISSN
2374-8850
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—