Social advertising in Belarus
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F17%3A43892850" target="_blank" >RIV/44555601:13430/17:43892850 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ff.unipo.sk/jak/aktualnecislo.html" target="_blank" >http://www.ff.unipo.sk/jak/aktualnecislo.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
běloruština
Název v původním jazyce
Sacyjal'naja reklama ? Belarus?
Popis výsledku v původním jazyce
Artykul prysvechany belaruskaj sacyjal'naj reklame. Hety segment padzjaljajecca na (1) sacyjal'nuju reklamu dzjarzhzamovy; (2) konkursnuju sacyjal'nuju reklamu, jakaja z?ja?ljaecca ? ramkah festyvalja? reklamy ? ne za?sjody vyhodz?c' na reklamnyja b?lbordy; (3) reklamu, stvoranuju ? ramkah kul'turnyh ? asvetn?ck?h akcyj. Sacyjal'naja reklama Belarus? padzjaljaecca na belaruskamo?nuju ? ruskamo?nuju, aposhnjaja znachna peravazhaje. Belaruska-aryentavanaja reklama nab?raje papuljarnasc' ? kol'kasna pashyrajecca asabl?va ? aposhn?ja pjac' hado?. Sacyjal'naja tematyka reklamy aryentavana na stvarenne paz?ty?naha ?m?dzhu dzjarzha?nyh struktur, zakranaje prablemy ekalog??, bjaspek?, zachavannja movy ? kul'tury.
Název v anglickém jazyce
Social advertising in Belarus
Popis výsledku anglicky
The article covers the issue of Belarusian social advertising. This media segment is divided into three groups (1) social advertising regulated by the governmental order and public announcement strategy; (2) social advertising that is created within the frameworks of advertising festivals and various competitions and does not always appear on billboards; (3) advertising that is particularly created for cultural and educational events. Social advertising is delivered in two languages: Belarusian and Russian, where the latter predominates. Advertising that is designed in the Belarusian language has gained its popularity and it has been significantly expanding especially during the last five years. The social issues of the advertising in Belarus are focused on creating a positive image of the governmental authorities, environmental concerns, security, as well as language and culture preservation.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60202 - Specific languages
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Jazyk a kultúra. Internetový časopis Lingvokulturologického a prekladateľsko-tlmočníckeho centra excelentnosti pri Filozofickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove
ISSN
1338-1148
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
29-30
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
52-65
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—