Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adoption of ICT Innovations by Secondary School Teachers and Pre-Service Teachers Within Chemistry Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F17%3A43892979" target="_blank" >RIV/44555601:13430/17:43892979 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/17:10363750

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adoption of ICT Innovations by Secondary School Teachers and Pre-Service Teachers Within Chemistry Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research is focused on secondary school chemistry teachers? (N=276) and chemistry pre-service teachers? (N=159) attitudes towards the use of information and communication technology (ICT) in education. A questionnaire constructed upon Rogers? theory of diffusion of innovation was used. Based on the answers, the respondents were grouped according to their innovativeness ? into types of innovation adopters. Analysis of the participants? responses to the statements in the questionnaire suggests that neither gender nor their teaching experience influence their innovativeness. The respondents mostly tend to hold a pragmatic view, accept the role of ICT in education. However, they need proof to decide whether to adopt it in their teaching practice. As the respondents could leave their contact information, it is possible to further focus on particular groups of innovation adopters, to observe their lessons, analyse their approach and mainly influence and support those groups, which maintain a ?role model? position and trigger diffusion of innovations.

  • Název v anglickém jazyce

    Adoption of ICT Innovations by Secondary School Teachers and Pre-Service Teachers Within Chemistry Education

  • Popis výsledku anglicky

    This research is focused on secondary school chemistry teachers? (N=276) and chemistry pre-service teachers? (N=159) attitudes towards the use of information and communication technology (ICT) in education. A questionnaire constructed upon Rogers? theory of diffusion of innovation was used. Based on the answers, the respondents were grouped according to their innovativeness ? into types of innovation adopters. Analysis of the participants? responses to the statements in the questionnaire suggests that neither gender nor their teaching experience influence their innovativeness. The respondents mostly tend to hold a pragmatic view, accept the role of ICT in education. However, they need proof to decide whether to adopt it in their teaching practice. As the respondents could leave their contact information, it is possible to further focus on particular groups of innovation adopters, to observe their lessons, analyse their approach and mainly influence and support those groups, which maintain a ?role model? position and trigger diffusion of innovations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Baltic Science Education

  • ISSN

    1648-3898

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    510-523

  • Kód UT WoS článku

    000408589700006

  • EID výsledku v databázi Scopus