Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rogers' Diffusion of Innovation Theory Applied on Primary Education: Case Study of Czech Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F20%3A43895629" target="_blank" >RIV/44555601:13430/20:43895629 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISET49818.2020.00017" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ISET49818.2020.00017</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISET49818.2020.00017" target="_blank" >10.1109/ISET49818.2020.00017</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Rogers' Diffusion of Innovation Theory Applied on Primary Education: Case Study of Czech Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with results of Rogers&apos; Diffusion of Innovation Theory which was applied on Czech primary school teachers. The main objective was to get a deeper insight in teachers&apos; attitudes to innovations, particularly the implementation of ICT into the primary education. Having categorized the respondents (N=167) into groups of Innovators, Early adopters, Early majority, Late majority and Laggards, semi-structured interviews were conducted with two teachers representing each category. Recordings were transcribed and results are presented in the paper. They show higher occurrence of Innovators within the sample, which could work as a strong precondition in further pre-service and in-service teacher training.

  • Název v anglickém jazyce

    Rogers' Diffusion of Innovation Theory Applied on Primary Education: Case Study of Czech Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with results of Rogers&apos; Diffusion of Innovation Theory which was applied on Czech primary school teachers. The main objective was to get a deeper insight in teachers&apos; attitudes to innovations, particularly the implementation of ICT into the primary education. Having categorized the respondents (N=167) into groups of Innovators, Early adopters, Early majority, Late majority and Laggards, semi-structured interviews were conducted with two teachers representing each category. Recordings were transcribed and results are presented in the paper. They show higher occurrence of Innovators within the sample, which could work as a strong precondition in further pre-service and in-service teacher training.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Symposium on Educational Technology, ISET 2020

  • ISBN

    978-1-72817-188-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    33-37

  • Název nakladatele

    Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

  • Místo vydání

    Bangkok, Thailand

  • Místo konání akce

    Bangkok, Thailand

  • Datum konání akce

    14. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku