Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problematika rovnoměrnosti vzdělávání na příkladu cizích jazyků v ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43894826" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43894826 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.grantjournal.com/issue/0801/PDF/0801vomackova.pdf" target="_blank" >http://www.grantjournal.com/issue/0801/PDF/0801vomackova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problematika rovnoměrnosti vzdělávání na příkladu cizích jazyků v ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek seznamuje s dílčími výsledky výzkumného šetření, které sledovalo souvislosti mezi vědomostmi a dovednostmi žáků v preferovaném cizím jazyce a jejich regionální příslušností v ČR. Vzorek respondentů tvořilo 2706 žáků v povinném vzdělávání (ve věku 12-15 let) s vyváženým zastoupením ve všech krajích ČR. K vyjádření úrovně zvládnutí cizího jazyka byla využita závěrečná klasifikace žáků v šestých, sedmých a osmých třídách základních škol. Relační výzkum byl metodicky postaven na ověřování nulové hypotézy pomocí Chí-kvadrát testu na 5% hladině významnosti. Jeho výsledky poskytují základ k polemice o kontextech zjištěné statisticky významné souvislostí mezi nezávisle proměnnými (kraji) a závisle proměnnými (klasifikace z cizího jazyka ve třech ročnících povinného vzdělávání).

  • Název v anglickém jazyce

    The issue of equality of education on the example of foreign languages in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces partial results of the research, which monitored the connection between the knowledge and skills of pupils in the preferred foreign language and their regional jurisdiction in the Czech Republic. The sample of respondents consisted of 2706 pupils in compulsory education (aged 12-15) with a balanced representation in all regions of the Czech Republic. The final classification of pupils in the sixth, seventh and eighth grades of primary schools was used to express the level of mastery of a foreign language. The relational research was methodically based on verifying the null hypothesis using the Chi-square test at the 5% significance level. Its results provide a basis for controversy about the contexts found by a statistically significant link between independent variables (regions) and dependent variables (foreign language classification in three years of compulsory education).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Grant journal

  • ISSN

    1805-062X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    65-68

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus