Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K výsledkům výuky cizích jazyků v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43894824" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43894824 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K výsledkům výuky cizích jazyků v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek seznamuje s dílčími výsledky výzkumného šetření, které sledovalo souvislosti mezi vědomostmi a dovednostmi žáků v preferovaném cizím jazyce a jejich regionální příslušností v ČR. Vzorek respondentů tvořilo 2706 žáků v povinném vzdělávání (ve věku 12-15 let) s vyváženým zastoupením ve všech krajích ČR. K vyjádření úrovně zvládnutí cizího jazyka byla využita závěrečná klasifikace žáků v šestých, sedmých a osmých třídách základních škol. Relační výzkum byl metodicky postaven na ověřování nulové hypotézy pomocí Chí-kvadrát testu na 5% hladině významnosti. Jeho výsledky poskytují základ k polemice o kontextech zjištěné statisticky významné souvislostí mezi nezávisle proměnnými (kraji) a závisle proměnnými (klasifikace z cizího jazyka ve třech ročnících povinného vzdělávání)

  • Název v anglickém jazyce

    The Results of Teaching Languages in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This conference paper introduces partial results of the research enquiry following the context between knowledge and skills of pupils in the Czech Republic. The analysis sample of informants consisted of 2,706 pupils of compulsory education (age 12-15 years) with balanced representation of all regions in the Czech Republic. Final classification of pupils within the sixth, seventh and eighth grades in basic schools was used to express the level of a foreign language encompassment. The relational research was methodologically based on verification of zero hypothesis by means of the Chi-quadrate test at the 5% level of significance. The results provide the base to polemize about the contexts of positive statistically significant continuity between the independent variables (regions) and dependent variables (foreign language classification of a foreign language in three grades of compulsory education).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sapere Aude 2019 Společnost a profese učitele

  • ISBN

    978-80-87952-29-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    9-16

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    27. 5. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku