K výsledkům výuky cizích jazyků v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43894824" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43894824 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K výsledkům výuky cizích jazyků v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek seznamuje s dílčími výsledky výzkumného šetření, které sledovalo souvislosti mezi vědomostmi a dovednostmi žáků v preferovaném cizím jazyce a jejich regionální příslušností v ČR. Vzorek respondentů tvořilo 2706 žáků v povinném vzdělávání (ve věku 12-15 let) s vyváženým zastoupením ve všech krajích ČR. K vyjádření úrovně zvládnutí cizího jazyka byla využita závěrečná klasifikace žáků v šestých, sedmých a osmých třídách základních škol. Relační výzkum byl metodicky postaven na ověřování nulové hypotézy pomocí Chí-kvadrát testu na 5% hladině významnosti. Jeho výsledky poskytují základ k polemice o kontextech zjištěné statisticky významné souvislostí mezi nezávisle proměnnými (kraji) a závisle proměnnými (klasifikace z cizího jazyka ve třech ročnících povinného vzdělávání)
Název v anglickém jazyce
The Results of Teaching Languages in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This conference paper introduces partial results of the research enquiry following the context between knowledge and skills of pupils in the Czech Republic. The analysis sample of informants consisted of 2,706 pupils of compulsory education (age 12-15 years) with balanced representation of all regions in the Czech Republic. Final classification of pupils within the sixth, seventh and eighth grades in basic schools was used to express the level of a foreign language encompassment. The relational research was methodologically based on verification of zero hypothesis by means of the Chi-quadrate test at the 5% level of significance. The results provide the base to polemize about the contexts of positive statistically significant continuity between the independent variables (regions) and dependent variables (foreign language classification of a foreign language in three grades of compulsory education).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sapere Aude 2019 Společnost a profese učitele
ISBN
978-80-87952-29-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
9-16
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
27. 5. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—