Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Qualitative study of social media use by small enterprises as illustrated on the Czech-German border

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43894994" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43894994 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13510/19:43894994

  • Výsledek na webu

    <a href="https://idimt.org/wp-content/uploads/2019/08/IDIMT-2019-proceedings.pdf" target="_blank" >https://idimt.org/wp-content/uploads/2019/08/IDIMT-2019-proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Qualitative study of social media use by small enterprises as illustrated on the Czech-German border

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to present by a qualitative methods study how small businesses near the Czech-German border (Usti Region and Free State of Saxon) use social media and web pages to promote their products and services. A sample of twelve companies was selected based on search engine results. Then their Internet presence was evaluated according to chosen criteria. The findings are that there are differences between the use of social media on the Czech and German sides of the border. The presence on Facebook (number of posts, profile quality, etc.) is industry dependent. The best-kept pages were found in Ústí nad Labem, where all three evaluated Cafeterias had well-kept Facebook profiles, as well as Instagram accounts. Cafeteria companies were most active from all of the evaluated industries. Hairdressing companies had the best profiles in Zwickau, where all three companies posted more than 20 posts on average per one month and reacted to their customers.

  • Název v anglickém jazyce

    Qualitative study of social media use by small enterprises as illustrated on the Czech-German border

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to present by a qualitative methods study how small businesses near the Czech-German border (Usti Region and Free State of Saxon) use social media and web pages to promote their products and services. A sample of twelve companies was selected based on search engine results. Then their Internet presence was evaluated according to chosen criteria. The findings are that there are differences between the use of social media on the Czech and German sides of the border. The presence on Facebook (number of posts, profile quality, etc.) is industry dependent. The best-kept pages were found in Ústí nad Labem, where all three evaluated Cafeterias had well-kept Facebook profiles, as well as Instagram accounts. Cafeteria companies were most active from all of the evaluated industries. Hairdressing companies had the best profiles in Zwickau, where all three companies posted more than 20 posts on average per one month and reacted to their customers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    27th Interdisciplinary Information Management Talks: Innovation and Transformation in a Digital World, IDIMT 2019

  • ISBN

    978-3-99062-590-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    259-266

  • Název nakladatele

    Trauner Verlag Universitat

  • Místo vydání

    Linz

  • Místo konání akce

    Kutná Hora

  • Datum konání akce

    4. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku