Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Teacher's Perceptual Errors and Their Influence on The Number of Positive Reactions and Instructions Towards Pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43895002" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43895002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.0143" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.0143</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.0143" target="_blank" >10.21125/iceri.2019.0143</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Teacher's Perceptual Errors and Their Influence on The Number of Positive Reactions and Instructions Towards Pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented empirical study deals with the influence of perceptual errors and subsequent preferential attitudes of the teacher on the number of positive reactions towards the pupil and on the number of instructions (pupil evocation). The research was conducted in two classes (4th and 5th) of primary school. In the pre-research, an observation sheet was first created based on the observation involved. The main survey (participant observation) took place in a two-month interval in twenty random lessons. To relate the number of positive responses and instructions of the teacher towards the pupil based on the teacher&apos;s preferential attitude, a questionnaire was created to diagnose the perceived intelligence and effort of the pupil by the teacher. Within the inductive statistics, 7/8 formulated hypotheses confirming the uneven distribution of the number of positive reactions and instructions due to the perceived level of intelligence and pupil&apos;s effort by the teacher were confirmed.

  • Název v anglickém jazyce

    The Teacher's Perceptual Errors and Their Influence on The Number of Positive Reactions and Instructions Towards Pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The presented empirical study deals with the influence of perceptual errors and subsequent preferential attitudes of the teacher on the number of positive reactions towards the pupil and on the number of instructions (pupil evocation). The research was conducted in two classes (4th and 5th) of primary school. In the pre-research, an observation sheet was first created based on the observation involved. The main survey (participant observation) took place in a two-month interval in twenty random lessons. To relate the number of positive responses and instructions of the teacher towards the pupil based on the teacher&apos;s preferential attitude, a questionnaire was created to diagnose the perceived intelligence and effort of the pupil by the teacher. Within the inductive statistics, 7/8 formulated hypotheses confirming the uneven distribution of the number of positive reactions and instructions due to the perceived level of intelligence and pupil&apos;s effort by the teacher were confirmed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2019 PROCEEDINGS

  • ISBN

    978-84-09-14755-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    437-441

  • Název nakladatele

    ICERI

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Spain - Seville

  • Datum konání akce

    11. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000530109200061