Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sdílení edukačního prostředí s žáky s postižením jakožto prediktor ke změně postojů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43895355" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43895355 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/specpeda/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/specpeda/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sdílení edukačního prostředí s žáky s postižením jakožto prediktor ke změně postojů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Daný text je zaměřen na problematiku postojů lidí vůči osobám s postižením. V tomto případě jsme zkoumali postoje žáků 4. a 5. tříd základní školy vůči jejich vrstevníkům s postižením. Primárním výzkumným cílem bylo zjistit, zda existuje vliv mezi přítomností žáka s postižením ve třídě a postoji spolužáků vůči lidem s postižením. Výzkum byl realizován na 102 třídách základních škol v České republice a výzkumné nástroje byly administrovány 1714 žákům. Srdcem výzkumu byl nástroj měřící postoje žáků vůči vrstevníkům s postižením, který byl v minulosti pilotován a validizován. Výsledky výzkumu poukazují na to, že samotná přítomnost žáka s postižením ve třídě přímo neznamená pozitivnější postoje žáků k lidem s postižením, avšak důležité je přátelství a sociální blízkost, která se objevuje pouze v některých třídách, a to bez ohledu na přítomnost žáka s postižením.

  • Název v anglickém jazyce

    Sharing the Educational Environment with Pupils With Disabilities as a Predictor to Change Attitudes

  • Popis výsledku anglicky

    Th e text is aimed at the problems of attitude towards people with disabilities. In this particular case we studied Year 4 and 5 primary school students and their attitude towards the same age students with disabilities. Our primary aim of this research was to fi nd out if there is an impact on students&apos; attitude towards the disabled in case that there is a disabled classmate in their class. Th e research was carried out in 102 primary school classes all around the Czech Republic with 1714 students taking part. Th e main part of the research was a validated tool comparing such attitudes which had been previously used in pilot studies. Th e results show that the presence of a disabled classmate itself does not mean more positive attitude towards people with disabilities, but what is more important is friendship and social closeness which can be found only in certain classes regardless the presence of a classmate with disability.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    29

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    151-162

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus