Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Environmental visualization of selected Czech regions: analysis of geography textbooks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F20%3A43895813" target="_blank" >RIV/44555601:13430/20:43895813 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13440/20:43895813

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.researchgate.net/profile/Petr-Trahorsch/publication/338579626_Visual_representation_of_the_curriculum_in_geography_textbooks_quantification_of_visuals_in_educational_medium_analysis/links/5e1db47a299bf1232603c231/Visual-representation-of-the-curriculum-in-geography-textbooks-quantification-of-visuals-in-educational-medium-analysis.pdf" target="_blank" >https://www.researchgate.net/profile/Petr-Trahorsch/publication/338579626_Visual_representation_of_the_curriculum_in_geography_textbooks_quantification_of_visuals_in_educational_medium_analysis/links/5e1db47a299bf1232603c231/Visual-representation-of-the-curriculum-in-geography-textbooks-quantification-of-visuals-in-educational-medium-analysis.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Environmental visualization of selected Czech regions: analysis of geography textbooks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to evaluate the quality of environmental visualization of selected regions in Czech geography textbooks for primary and lower secondary schools. The method of quantitative content analysis of visuals was used. The categories of quantitative analysis were defined based on the content of the environmental and geographical curriculum, for example landscape type, emotional charge etc. The results show a relatively similar structure of environmental visualization between textbooks: emotionally positive visuals showing the protection of cultural-historical heritage and protection of nature dominate. The exception is the Moravskoslezský kraj, which is visually presented in a negative way compared to other regions. In textbooks there are a minimum of abstract visuals or visuals showing the tendencies of environmental components.

  • Název v anglickém jazyce

    Environmental visualization of selected Czech regions: analysis of geography textbooks

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to evaluate the quality of environmental visualization of selected regions in Czech geography textbooks for primary and lower secondary schools. The method of quantitative content analysis of visuals was used. The categories of quantitative analysis were defined based on the content of the environmental and geographical curriculum, for example landscape type, emotional charge etc. The results show a relatively similar structure of environmental visualization between textbooks: emotionally positive visuals showing the protection of cultural-historical heritage and protection of nature dominate. The exception is the Moravskoslezský kraj, which is visually presented in a negative way compared to other regions. In textbooks there are a minimum of abstract visuals or visuals showing the tendencies of environmental components.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    (Teaching) Regional Geography

  • ISBN

    978-80-210-9693-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    201-210

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    17. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku