Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Smart Approach to ESP Instruction.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F20%3A43896134" target="_blank" >RIV/44555601:13430/20:43896134 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61988987:17450/20:A23029B4

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-51968-1_14" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-51968-1_14</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-51968-1_14" target="_blank" >10.1007/978-3-030-51968-1_14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Smart Approach to ESP Instruction.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the smart approach to teaching and learning English for Specific Purposes (ESP). First, the theoretical background is introduced providing the definition of the term ?smart? and theories examining motivation to learning. Second, in the research part, results of didactic pretests and posttests are compared reflecting learners? types of motivation defined by Plaminek?s Inventory, i.e. Coordinators, Explorers, Accurators, Directors. Totally, 119 probands, prospective teachers from the Faculty of Education and experts from the Faculty of Science, participated in this comparative study conducted via quasi-experimental ex-post-facto method for the period of 12 weeks. The smart approach includes the exploitation of smart devices and technologies (applications) in face to face instruction at school and in home preparation for lessons. The findings discovered that the smart approach as applied within this study suited to maximum extent to Coordinators whose increase in knowledge was significantly higher compared to Explorers, Accurators, or Directors.

  • Název v anglickém jazyce

    Smart Approach to ESP Instruction.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the smart approach to teaching and learning English for Specific Purposes (ESP). First, the theoretical background is introduced providing the definition of the term ?smart? and theories examining motivation to learning. Second, in the research part, results of didactic pretests and posttests are compared reflecting learners? types of motivation defined by Plaminek?s Inventory, i.e. Coordinators, Explorers, Accurators, Directors. Totally, 119 probands, prospective teachers from the Faculty of Education and experts from the Faculty of Science, participated in this comparative study conducted via quasi-experimental ex-post-facto method for the period of 12 weeks. The smart approach includes the exploitation of smart devices and technologies (applications) in face to face instruction at school and in home preparation for lessons. The findings discovered that the smart approach as applied within this study suited to maximum extent to Coordinators whose increase in knowledge was significantly higher compared to Explorers, Accurators, or Directors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture Notes in Computer Science book series (LNCS, volume 12218)

  • ISBN

    978-3-030-51967-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    163-174

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing AG

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Thailand

  • Datum konání akce

    21. 7. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku