Metodika hodnocení environmentální gramotnosti žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896184" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896184 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14230/21:00119803
Výsledek na webu
<a href="https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/environmentalni_vzdelavani_poradenstvi/$FILE/OFDN-Metodika_hodnoceni_ekogramotnosti-20210415.pdf" target="_blank" >https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/environmentalni_vzdelavani_poradenstvi/$FILE/OFDN-Metodika_hodnoceni_ekogramotnosti-20210415.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika hodnocení environmentální gramotnosti žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika podává standardizovaný postup k vyhodnocování environmentální gramotnosti dětí na druhém stupni základních škol. Je určena zejména tvůrcům a koordinátorům regionálních a národních politik environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty, dále pak výzkumníkům a akademickým pracovníkům působícím v dané oblasti. Je využitelná zejména pro průzkumy na národní a regionální úrovni, dále pak pro dílčí výzkumné studie či evaluace některých typů programů environmentální výchovy. Standardizovaný postup umožňuje porovnávat výsledky žáků v různém věkovém období a vyhodnocovat úspěšnost veřejné podpory environmentální výchovy. Součástí metodiky jsou i výsledky reprezentativního průzkumu environmentální gramotnosti žáků šestého, osmého a devátého ročníku realizovaného ve školním roce 2019/20.
Název v anglickém jazyce
The Guidelines for Assessing Environmental Literacy of Students
Popis výsledku anglicky
The Guidelines provide a standardized procedure for assessing the environmental literacy of secondary school students. Its intended users are national and regional designers and coordinators of environmental education, and then researchers and scholars focused on this field. Notably, it may be used for national or regional environmental literacy surveys, then for designing specific research studies, or for evaluation of specific types of environmental education programs. The standardized procedure allows comparison of results of students of different ages, and evaluating the effectiveness of public support of environmental education. The findings of representative surveys of environmental literacy of students of the 6th, 8th, and 9th grades conducted in the academic year 2019/20 are part of the Guidelines.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TITSMZP804" target="_blank" >TITSMZP804: Metodický rámec pro environmentální gramotnost ve školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
MEG
Číslo předpisu
MZP/2021/320/421
Technické parametry
MŽP odbor 300, Mgr. Miroslav Novák, miroslav.novak@mzp.cz, tel. +420 267 122 451
Ekonomické parametry
Zefektivnění zacílení podpory EVVO identifikací i) účinných strategií EVVO, ii) regionální struktury environmentální gramotnosti žáků s možností poskytovat podporu dle konkrétních potřeb regionu (kraje).
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo životního prostředí, Sekce fondů EU, finančních a dobrovolných nástrojů (Sekce 300 MŽP)
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů