Rizikové oblasti školního života z hlediska problémového chování žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896255" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896255 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.33543/q2021.11" target="_blank" >https://doi.org/10.33543/q2021.11</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.33543/q2021.11" target="_blank" >10.33543/q2021.11</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rizikové oblasti školního života z hlediska problémového chování žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek mapuje oblasti školního života související s problémy v chování žáků na jedné základní škole ze Středočeského kraje. Na vybraném vzorku 122 respondentů ? žáků 8. a 9. tříd zjišťuje pomocí standardizovaného dotazníku, které školní oblasti mají pro žáky rizikový a které naopak podpůrný charakter. Celkem bylo sledováno sedm školních oblastí, které byly vyhodnoceny pomocí základních ukazatelů popisné statistiky. Výzkumným úkolem bylo získat reálná data a poskytnout škole informace, které oblasti života školy žáci vnímají negativně. Tyto oblasti z hlediska vývoje jejich chování představují určité riziko pro budoucí školní práci a jsou důležité pro prevenci ze strany školy.
Název v anglickém jazyce
Risk Areas of School Life in Terms of Students' Problem Behaviour
Popis výsledku anglicky
The paper maps the areas of school life related to problems in the students' behaviour at one primary school in the Central Bohemian Region. It uses a standardized questionnaire for a selected sample of 122 respondents, i.e. students of 8th and 9th grades, to find out which of these school areas are risky for these students and which of them, on the contrary, are supportive. A total of seven school areas have been monitored and evaluated with the use of basic indicators of descriptive statistics. The research task was to obtain real data and provide researchers information about the areas of school life which are perceived negatively by the students. These areas, in terms of the development of their behaviour, represent a certain risk for future school work and are important for prevention on the part of the school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Quaere 2021
ISBN
978-80-87952-34-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
666-673
Název nakladatele
Univerzita Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
28. 6. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—