Školní prostředí očima žáků základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896421" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896421 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2021/03/01.pdf" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2021/03/01.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2021.031" target="_blank" >10.5507/epd.2021.031</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Školní prostředí očima žáků základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou školního prostředí z pohledu žáků v povinném vzdělávání. Seznamuje s výsledky výzkumného šetření realizovaného pomocí standardizovaného dotazníku na vzorku 363 žáků vybraných základních škol. Analyzuje výpovědi žáků o subjektivním prožívání školního života ve smyslu zažívaných pozitiv, která charakterizují jimi vnímané přínosy školy, a zažívaných negativ, která vymezují jejich možné rizikové oblasti vývoje chování. Příspěvek ve čtyřech krocích prezentuje výsledky šetření s ohledem na prevenci problémového chování žáků ve škole. Pomocí popisné a induktivní statistiky komentuje odlišnosti mezi pohledem žáků a žákyň na školní život strukturovaný do sedmi oblastí
Název v anglickém jazyce
School environment through the eyes of primary students
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the issue of the school environment from the perspective of students in compulsory education. It acquaints with the results of a research survey carried out using a standardized questionnaire on a sample of 363 students of selected primary schools. It analyses the students' statements about the subjective experience of school life in the sense of experienced positives, which characterize school benefits perceived by them, as well as experienced negatives, which define their possible risk areas for behavioural development. The paper presents the results of this survey in four steps concerning the prevention of problematic behaviour of students at school. Using descriptive and inductive statistics, it comments on the differences between male and female students' views on school life structured into seven areas.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E-pedagogium
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
7-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—