Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Školní prostředí očima žáků základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896421" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896421 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2021/03/01.pdf" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2021/03/01.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2021.031" target="_blank" >10.5507/epd.2021.031</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Školní prostředí očima žáků základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá problematikou školního prostředí z pohledu žáků v povinném vzdělávání. Seznamuje s výsledky výzkumného šetření realizovaného pomocí standardizovaného dotazníku na vzorku 363 žáků vybraných základních škol. Analyzuje výpovědi žáků o subjektivním prožívání školního života ve smyslu zažívaných pozitiv, která charakterizují jimi vnímané přínosy školy, a zažívaných negativ, která vymezují jejich možné rizikové oblasti vývoje chování. Příspěvek ve čtyřech krocích prezentuje výsledky šetření s ohledem na prevenci problémového chování žáků ve škole. Pomocí popisné a induktivní statistiky komentuje odlišnosti mezi pohledem žáků a žákyň na školní život strukturovaný do sedmi oblastí

  • Název v anglickém jazyce

    School environment through the eyes of primary students

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the issue of the school environment from the perspective of students in compulsory education. It acquaints with the results of a research survey carried out using a standardized questionnaire on a sample of 363 students of selected primary schools. It analyses the students&apos; statements about the subjective experience of school life in the sense of experienced positives, which characterize school benefits perceived by them, as well as experienced negatives, which define their possible risk areas for behavioural development. The paper presents the results of this survey in four steps concerning the prevention of problematic behaviour of students at school. Using descriptive and inductive statistics, it comments on the differences between male and female students&apos; views on school life structured into seven areas.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E-pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    7-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus