Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

School Environment in the Context of Prevention of Student's Problem Behaviour

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896256" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896256 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.grantjournal.com/issue/1001/PDF/1001.pdf" target="_blank" >https://www.grantjournal.com/issue/1001/PDF/1001.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    School Environment in the Context of Prevention of Student's Problem Behaviour

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper maps the school environment in the context of prevention of problematic behaviour of students at one primary school in the Central Bohemian Region. On a selected sample of 8th and 9th-grade students, it uses a standardized questionnaire to find out which school areas students may perceive as problematic and which, on the contrary, suit them. A total of seven school areas were monitored, which were evaluated using basic indicators of descriptive statistics. The research task was to obtain real data and provide the school with information on what areas of school life are perceived negatively by students. In terms of the development of their behaviour, these areas pose a certain risk to future school work and are important for school prevention.

  • Název v anglickém jazyce

    School Environment in the Context of Prevention of Student's Problem Behaviour

  • Popis výsledku anglicky

    The paper maps the school environment in the context of prevention of problematic behaviour of students at one primary school in the Central Bohemian Region. On a selected sample of 8th and 9th-grade students, it uses a standardized questionnaire to find out which school areas students may perceive as problematic and which, on the contrary, suit them. A total of seven school areas were monitored, which were evaluated using basic indicators of descriptive statistics. The research task was to obtain real data and provide the school with information on what areas of school life are perceived negatively by students. In terms of the development of their behaviour, these areas pose a certain risk to future school work and are important for school prevention.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Grant journal

  • ISSN

    1805-062X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    61-65

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus