Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Power and empowerment in outdoor environmental education programs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896513" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896513 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1978/5406/2981-1/0#preview" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1978/5406/2981-1/0#preview</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Power and empowerment in outdoor environmental education programs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Student empowerment as an outcome of outdoor environmental education programs is connected with the question of who has control over these programs. In this chapter, we analyze how power is distributed among program designers, leaders, participating students, and accompanying teachers. We show that no model of dealing with the dynamic relationships among these program stakeholders can be considered wrong per se but that each brings with it particular implications for the other aspects of program design and implementation.

  • Název v anglickém jazyce

    Power and empowerment in outdoor environmental education programs

  • Popis výsledku anglicky

    Student empowerment as an outcome of outdoor environmental education programs is connected with the question of who has control over these programs. In this chapter, we analyze how power is distributed among program designers, leaders, participating students, and accompanying teachers. We show that no model of dealing with the dynamic relationships among these program stakeholders can be considered wrong per se but that each brings with it particular implications for the other aspects of program design and implementation.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Real world learning in outdoor environmental education programs: The practice from the perspective of educational research

  • ISBN

    978-80-210-9758-2

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    43-57

  • Počet stran knihy

    195

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly