Power and empowerment in outdoor environmental education programs
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896513" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896513 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1978/5406/2981-1/0#preview" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1978/5406/2981-1/0#preview</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Power and empowerment in outdoor environmental education programs
Popis výsledku v původním jazyce
Student empowerment as an outcome of outdoor environmental education programs is connected with the question of who has control over these programs. In this chapter, we analyze how power is distributed among program designers, leaders, participating students, and accompanying teachers. We show that no model of dealing with the dynamic relationships among these program stakeholders can be considered wrong per se but that each brings with it particular implications for the other aspects of program design and implementation.
Název v anglickém jazyce
Power and empowerment in outdoor environmental education programs
Popis výsledku anglicky
Student empowerment as an outcome of outdoor environmental education programs is connected with the question of who has control over these programs. In this chapter, we analyze how power is distributed among program designers, leaders, participating students, and accompanying teachers. We show that no model of dealing with the dynamic relationships among these program stakeholders can be considered wrong per se but that each brings with it particular implications for the other aspects of program design and implementation.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Real world learning in outdoor environmental education programs: The practice from the perspective of educational research
ISBN
978-80-210-9758-2
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
43-57
Počet stran knihy
195
Název nakladatele
Masarykova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—