Subject didactics: Relevant issues
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896684" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896684 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.scientiasocialis.lt/pec/node/1403" target="_blank" >http://www.scientiasocialis.lt/pec/node/1403</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.33225/pec/21.79.340" target="_blank" >10.33225/pec/21.79.340</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Subject didactics: Relevant issues
Popis výsledku v původním jazyce
Current subject or disciplinary didactic is a dynamic discipline, which is still changingand is reporting to actual trends in the relative disciplines like pedagogy, psychology, sociology, philosophy, and others, and also the newest findings from the scientific disciplines, which are connected with subject didactic. The didactic is perceived in different ways by different countries. For example, in the Middle Europe and former post-communist countries it is possible to observe subject didactic, where every subject, has got its own didactic (e.g., didactic of biology, didactic of history,...). For Anglo-Saxon countries it is typical disciplinary didactic (e.g., science didactic). It can cause a little bit problematic view, but the nature of concept is similar. In this text it is used the term "subject didactic".
Název v anglickém jazyce
Subject didactics: Relevant issues
Popis výsledku anglicky
Current subject or disciplinary didactic is a dynamic discipline, which is still changingand is reporting to actual trends in the relative disciplines like pedagogy, psychology, sociology, philosophy, and others, and also the newest findings from the scientific disciplines, which are connected with subject didactic. The didactic is perceived in different ways by different countries. For example, in the Middle Europe and former post-communist countries it is possible to observe subject didactic, where every subject, has got its own didactic (e.g., didactic of biology, didactic of history,...). For Anglo-Saxon countries it is typical disciplinary didactic (e.g., science didactic). It can cause a little bit problematic view, but the nature of concept is similar. In this text it is used the term "subject didactic".
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Problems of Education in the 21st Century
ISSN
1822-7864
e-ISSN
—
Svazek periodika
79
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
340-342
Kód UT WoS článku
000661695800001
EID výsledku v databázi Scopus
—