Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Subject didactics: Relevant issues

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896684" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896684 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scientiasocialis.lt/pec/node/1403" target="_blank" >http://www.scientiasocialis.lt/pec/node/1403</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33225/pec/21.79.340" target="_blank" >10.33225/pec/21.79.340</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Subject didactics: Relevant issues

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Current subject or disciplinary didactic is a dynamic discipline, which is still changingand is reporting to actual trends in the relative disciplines like pedagogy, psychology, sociology, philosophy, and others, and also the newest findings from the scientific disciplines, which are connected with subject didactic. The didactic is perceived in different ways by different countries. For example, in the Middle Europe and former post-communist countries it is possible to observe subject didactic, where every subject, has got its own didactic (e.g., didactic of biology, didactic of history,...). For Anglo-Saxon countries it is typical disciplinary didactic (e.g., science didactic). It can cause a little bit problematic view, but the nature of concept is similar. In this text it is used the term &quot;subject didactic&quot;.

  • Název v anglickém jazyce

    Subject didactics: Relevant issues

  • Popis výsledku anglicky

    Current subject or disciplinary didactic is a dynamic discipline, which is still changingand is reporting to actual trends in the relative disciplines like pedagogy, psychology, sociology, philosophy, and others, and also the newest findings from the scientific disciplines, which are connected with subject didactic. The didactic is perceived in different ways by different countries. For example, in the Middle Europe and former post-communist countries it is possible to observe subject didactic, where every subject, has got its own didactic (e.g., didactic of biology, didactic of history,...). For Anglo-Saxon countries it is typical disciplinary didactic (e.g., science didactic). It can cause a little bit problematic view, but the nature of concept is similar. In this text it is used the term &quot;subject didactic&quot;.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Problems of Education in the 21st Century

  • ISSN

    1822-7864

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    79

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    340-342

  • Kód UT WoS článku

    000661695800001

  • EID výsledku v databázi Scopus