Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creating webquests for cooperative peer teaching - a way to foster learners motivation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896700" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896700 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creating webquests for cooperative peer teaching - a way to foster learners motivation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper reports on a classroom-based study conducted at a junior high school where English is studied as a foreign language. To maintain the motivation of EFL learners, the authors encouraged students in the 9th grade to cooperatively create their own WebQuests and later teach the WebQuests to their junior peers. This article provides a detailed description of all stages of the study, i.e. completing a WebQuest designed by a teacher, students cooperative WebQuest design followed by peer teaching, and a survey of participants feedback.

  • Název v anglickém jazyce

    Creating webquests for cooperative peer teaching - a way to foster learners motivation

  • Popis výsledku anglicky

    This paper reports on a classroom-based study conducted at a junior high school where English is studied as a foreign language. To maintain the motivation of EFL learners, the authors encouraged students in the 9th grade to cooperatively create their own WebQuests and later teach the WebQuests to their junior peers. This article provides a detailed description of all stages of the study, i.e. completing a WebQuest designed by a teacher, students cooperative WebQuest design followed by peer teaching, and a survey of participants feedback.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Voices of Creativity and Reason in English Language Teaching

  • ISBN

    978-1-5275-7519-6

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    135-153

  • Počet stran knihy

    262

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars

  • Místo vydání

    Newcastle

  • Kód UT WoS kapitoly