Creating webquests for cooperative peer teaching - a way to foster learners motivation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896700" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896700 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Creating webquests for cooperative peer teaching - a way to foster learners motivation
Popis výsledku v původním jazyce
This paper reports on a classroom-based study conducted at a junior high school where English is studied as a foreign language. To maintain the motivation of EFL learners, the authors encouraged students in the 9th grade to cooperatively create their own WebQuests and later teach the WebQuests to their junior peers. This article provides a detailed description of all stages of the study, i.e. completing a WebQuest designed by a teacher, students cooperative WebQuest design followed by peer teaching, and a survey of participants feedback.
Název v anglickém jazyce
Creating webquests for cooperative peer teaching - a way to foster learners motivation
Popis výsledku anglicky
This paper reports on a classroom-based study conducted at a junior high school where English is studied as a foreign language. To maintain the motivation of EFL learners, the authors encouraged students in the 9th grade to cooperatively create their own WebQuests and later teach the WebQuests to their junior peers. This article provides a detailed description of all stages of the study, i.e. completing a WebQuest designed by a teacher, students cooperative WebQuest design followed by peer teaching, and a survey of participants feedback.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Voices of Creativity and Reason in English Language Teaching
ISBN
978-1-5275-7519-6
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
135-153
Počet stran knihy
262
Název nakladatele
Cambridge Scholars
Místo vydání
Newcastle
Kód UT WoS kapitoly
—