Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Webquest in the Context of the Russian Language Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23670%2F14%3A43924395" target="_blank" >RIV/49777513:23670/14:43924395 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Webquest in the Context of the Russian Language Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of an article is to provide a reflection on an application of WebQuest method in the Russian language classroom. WebQuest is seen as a convenient method of activating the creative potential of the students, of increasing their involvement, and making students a part of the teaching and learning processes and through that increase their motivation. While maintaining control over the structure, resources and the contents such methodology allows certain flexibility particularly in terms of adjusting the material to the students’ needs and abilities as well as the nature of the content. That helps to create a dialogue between an instructor and the audience, them and the content and, so, brings it closer to a student and turns it to a something real and alive. While WebQuests are quite well studied in the context of the English language learning, they are still not well explored in the context of Russian language teaching and learning (RLTL).

  • Název v anglickém jazyce

    Webquest in the Context of the Russian Language Learning

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of an article is to provide a reflection on an application of WebQuest method in the Russian language classroom. WebQuest is seen as a convenient method of activating the creative potential of the students, of increasing their involvement, and making students a part of the teaching and learning processes and through that increase their motivation. While maintaining control over the structure, resources and the contents such methodology allows certain flexibility particularly in terms of adjusting the material to the students’ needs and abilities as well as the nature of the content. That helps to create a dialogue between an instructor and the audience, them and the content and, so, brings it closer to a student and turns it to a something real and alive. While WebQuests are quite well studied in the context of the English language learning, they are still not well explored in the context of Russian language teaching and learning (RLTL).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60201 - General language studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů