Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Webquests as a Tool for Enhancing Active Engagement, Thinking Skills and Cross-curricular Links

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F11%3A00001654" target="_blank" >RIV/46747885:24310/11:00001654 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Webquests as a Tool for Enhancing Active Engagement, Thinking Skills and Cross-curricular Links

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution examines the role of webquests in undergraduate study programmes. It provides guidelines for structuring such activities and gives an overview of potential pitfalls. Examples illustrate the potential of these authentic tasks which are connected to real-life situations learners face. Higher order thinking skills and working strategies are employed. When working with webquests, students develop different types of intelligence: intrapersonal, interpersonal, linguistic, logical-mathematical intelligence alongside the spatial and existential ones. They are encouraged to merge their isolated bodies of knowledge gained in discrete disciplines. The traditional teaching role changes and students are actively engaged in constructing their knowledge. This modern approach to teaching encourages students to research a vast amount of varied information and helps them to organize problem-solving processes, which adds another layer to the learning process. It transfers the learning s

  • Název v anglickém jazyce

    Webquests as a Tool for Enhancing Active Engagement, Thinking Skills and Cross-curricular Links

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution examines the role of webquests in undergraduate study programmes. It provides guidelines for structuring such activities and gives an overview of potential pitfalls. Examples illustrate the potential of these authentic tasks which are connected to real-life situations learners face. Higher order thinking skills and working strategies are employed. When working with webquests, students develop different types of intelligence: intrapersonal, interpersonal, linguistic, logical-mathematical intelligence alongside the spatial and existential ones. They are encouraged to merge their isolated bodies of knowledge gained in discrete disciplines. The traditional teaching role changes and students are actively engaged in constructing their knowledge. This modern approach to teaching encourages students to research a vast amount of varied information and helps them to organize problem-solving processes, which adds another layer to the learning process. It transfers the learning s

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    111-120

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus