Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Důraz na etické principy v rámci pedagogického působení umělce Aleše Veselého

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896872" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896872 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://etika.ef.jcu.cz/archive/2021/etika-v-21-stoleti-sbornik-vybranych-prispevku-z-1-rocniku-mezinarodni-vedecke-konference.pdf/view" target="_blank" >https://etika.ef.jcu.cz/archive/2021/etika-v-21-stoleti-sbornik-vybranych-prispevku-z-1-rocniku-mezinarodni-vedecke-konference.pdf/view</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Důraz na etické principy v rámci pedagogického působení umělce Aleše Veselého

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje dílčí část disertační práce zaměřené na intuitivní pedagogická pojetí výtvarných umělců v současném českém kontextu. Výzkum navazuje na publikaci Jitky Géringové a Ivy Mladičové (2016), která obsahuje rozhovory s vybranými umělci, jež měli nebo stále mají pedagogickou zkušenost v rámci výuky na vysokých školách a zároveň je jejich odbornost stvrzena tituly docent a profesor. Dané kritérium pro výběr umělců je důležité zejména pro doklad odbornosti a nepopiratelné umělecké aktivity a kvality daných osob. Fakt, že se jedná o osoby bez pedagogického vzdělání, které se současně pedagogické činnosti věnují, je podstatný pro pochopení jejich způsobu výuky. Deskripce těchto intuitivních výukových metod nám zprostředkovává další možnosti toho, jak přistupovat k edukaci výtvarné výchovy, čímž obohacuje oborový diskurz. Jednou z exponovaných výtvarných osobností je profesor Aleš Veselý. Dílčí výsledky výzkumu představují koncepci výuky uvedeného umělce, která zahrnuje prioritně důraz na etické principy a morální hodnoty, a to jak v samotném vedení výuky, tak také v hodnocení. Je pozoruhodné a zároveň podstatné tyto signifikantní znaky umělcova pedagogického přístupupozorovat v souvislosti s kontextem umělecké tvorby a jejího formování během normalizace. Všechny tyto údaje nám dávají zajímavý pohled do intuitivního vedení výuky a především etiky, jako nepostradatelné součásti vzdělávání, umění a života, což tvoří jednotný vzájemně propojený celek v příkladu pedagogického vedení předního českého umělce. Příspěvek tedy představí etiku, jako jeden z prostředků pro výuku v expresivních oborech a to na konkrétním příkladu pedagogického působení Aleše Veselého.

  • Název v anglickém jazyce

    Emphasis on ethical principles within the pedagogical work of the artist Aleš Veselý

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a partial part of the dissertation focused on intuitive pedagogical conceptions of visual artists in the contemporary Czech context. The research follows on from publication of Jitka Géringová and Iva Mladičová (2016), which contains interviews with selected artists who had or still have teaching experience in education and at the same time their expertise is confirmed by the titles of associate professor and professor. The fact that these artists are people without pedagogical education at the same time devoting themselves to pedagogical activities is essential for understanding their way of teaching. Descriptions of these intuitive teaching methods give us more ways to approach the education of art education, thus enriching the field discourse. One of the exposed artistist is Professor Aleš Veselý. Partial research results represent the concept of teaching the artist, which includes a priority emphasis on ethics principles and moral values, both in the teaching management itself and in evaluation. These significant features of the artist&apos;s pedagogical approach are remarkable and at the same time essential observed in connection with the context of artistic creation and its formation during normalization. All these data give us an interesting insight into the intuitive teaching. The paper introduces ethics as one of the means of teaching in expressive disciplines.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ETIKA V 21. STOLETÍ: Sborník vybraných příspěvků z 1. ročníku mezinárodní vědecké konference

  • ISBN

    978-80-7394-865-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    24-27

  • Název nakladatele

    University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Economics

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    EF JU v Českých Budějovicích (online)

  • Datum konání akce

    21. 5. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku