Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards the Teaching of Computational Thinking: A New Curriculum in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897235" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897235 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61988987:17450/22:A2302FRB

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-08939-8_24" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-08939-8_24</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-08939-8_24" target="_blank" >10.1007/978-3-031-08939-8_24</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards the Teaching of Computational Thinking: A New Curriculum in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents results of the investigation that focused on a new concept of teaching Informatics in primary and lower secondary schools. The investigation was conducted in a north-west district in the Czech Republic in 52 teachers working at schools where teaching practice of pre-service teachers is carried out. Data were collected via a questionnaire consisting of 15 multiple choice and open answer questions. The results were structured into five areas: (1) preference for an original or new concept of teaching ICT/ Informatics, (2) didactic skills and subject knowledge of teachers, (3) school equipment for teaching Informatics in single education areas; (4) learning materials and methods, (5) teachers&apos; experience in online distance learning and online distance teaching. The results show that a new concept has not been fully supported by most teachers for various reasons. However, some features were discovered, indicating that during a two-year transition period, their opinions may change.

  • Název v anglickém jazyce

    Towards the Teaching of Computational Thinking: A New Curriculum in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents results of the investigation that focused on a new concept of teaching Informatics in primary and lower secondary schools. The investigation was conducted in a north-west district in the Czech Republic in 52 teachers working at schools where teaching practice of pre-service teachers is carried out. Data were collected via a questionnaire consisting of 15 multiple choice and open answer questions. The results were structured into five areas: (1) preference for an original or new concept of teaching ICT/ Informatics, (2) didactic skills and subject knowledge of teachers, (3) school equipment for teaching Informatics in single education areas; (4) learning materials and methods, (5) teachers&apos; experience in online distance learning and online distance teaching. The results show that a new concept has not been fully supported by most teachers for various reasons. However, some features were discovered, indicating that during a two-year transition period, their opinions may change.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Blended Learning: Engaging Students in the New Normal Era: 15th International Conference

  • ISBN

    978-3-031-08938-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    277-287

  • Název nakladatele

    Springer, Cham

  • Místo vydání

    Hong Kong

  • Místo konání akce

    Hong Kong China

  • Datum konání akce

    19. 7. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku