Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Environmental Literacy of ISCED 2 Pupils in the Czech Republic and Slovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897291" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897291 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13440/22:43897291 RIV/00216208:11410/22:10446001

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scimath.net/article/environmental-literacy-of-isced-2-pupils-in-the-czech-republic-and-slovakia-12361" target="_blank" >https://www.scimath.net/article/environmental-literacy-of-isced-2-pupils-in-the-czech-republic-and-slovakia-12361</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.30935/scimath/12361" target="_blank" >10.30935/scimath/12361</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Environmental Literacy of ISCED 2 Pupils in the Czech Republic and Slovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Environmental literacy first emerged as a goal of environmental education in the 1960s and 1970s. The theory of environmental literacy assumes that an environmentally literate individual has adequate knowledge and attitudes and behaves in an environmentally friendly manner. Presented study focuses on the application of the modified version of the middle school environmental literacy survey research tool in the Central-European context. Its key objective is to identify the cognitive, affective, and behavioral dimensions of environmental literacy and the significance of the impact of specific demographic variables (gender, age, grade, and leisure activities), including comparative analysis between the Czech Republic and Slovakia. A statistically significant relationship was identified between affective and behavioral dimensions. All demographic variables, particularly pupil?s leisure, have a significant effect. The differences between pupils of Czech and Slovak primary schools are only partial, probably because of the shared history of both countries.

  • Název v anglickém jazyce

    Environmental Literacy of ISCED 2 Pupils in the Czech Republic and Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    Environmental literacy first emerged as a goal of environmental education in the 1960s and 1970s. The theory of environmental literacy assumes that an environmentally literate individual has adequate knowledge and attitudes and behaves in an environmentally friendly manner. Presented study focuses on the application of the modified version of the middle school environmental literacy survey research tool in the Central-European context. Its key objective is to identify the cognitive, affective, and behavioral dimensions of environmental literacy and the significance of the impact of specific demographic variables (gender, age, grade, and leisure activities), including comparative analysis between the Czech Republic and Slovakia. A statistically significant relationship was identified between affective and behavioral dimensions. All demographic variables, particularly pupil?s leisure, have a significant effect. The differences between pupils of Czech and Slovak primary schools are only partial, probably because of the shared history of both countries.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Science and Mathematics Education

  • ISSN

    2301-251X

  • e-ISSN

    2301-251X

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CY - Kyperská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    519-528

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85135833903