Konativní dimenze environmentální gramotnosti českých a slovenských žáků 2. stupně ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10383563" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10383563 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.14712/18023061.578" target="_blank" >https://doi.org/10.14712/18023061.578</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/18023061.578" target="_blank" >10.14712/18023061.578</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Konativní dimenze environmentální gramotnosti českých a slovenských žáků 2. stupně ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představuje výsledky komparativní analýzy zaměřené na environmentálně odpovědné jednání, tj. konativní dimenzi environmentální gramotnosti, českých a slovenských žáků 2. stupně ZŠ. V rámci studie byla použita dílčí škála komplexního výzkumného nástroje Middle School Environmental Literacy Survey (MSELS) (McBeth et al., 2008) zjišťující environmentálně odpovědné jednání. Uvedený nástroj nebyl v obou zemích dosud aplikován. Na základě analýzy výsledků byl identifikován signifikantní vliv pohlaví, věku, ročníku a volnočasových aktivit na environmentálně odpovědné jednání žáků, přičemž se mezi českými a slovenskými žáky neprojevil statisticky významný rozdíl.
Název v anglickém jazyce
The Conative Dimension of Environmental Literacy of Czech and Slovak Pupils of Secondary Elementary School
Popis výsledku anglicky
The article presents the results of a comparative analysis focused on responsible environmental behavior (REB), i.e. the conative dimension of environmental literacy, Czech and Slovak pupils of primary school. Within the study, a comprehensive Middle School Environmental Literacy Survey (MSELS) was used (McBeth et al., 2008), which has not yet been applied in both countries. Responsible environmental behavior is identified through a subscale of MSELS which is oriented to REB. Based on the analysis of the results, the significant influence of gender, age, year and free time activities on the responsible environmental behavior of pupils was identified, with no statistically significant difference between Czech and Slovak pupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—